Problemen met Q-tec webcam 100 USB

Pagina: 1
Acties:
  • 2.965 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Ik zit hier achter een computer waarvan sinds kort de webcam het niet meer doet. Het gaat om een Q-tec webcam 100 USB. Ik heb al de nieuwste drivers van de webcam geprobeerd, de webcam op een andere usb port geïnstalleerd, en de USB drivers zijn up2date. Ik snap het probleem ook niet, ik heb de drivers eraf geflikkert, alle gerelateerde driver files (.sys .inf bestanden enzo) eraf gedonderd, en nog blijft hij vaag doen. Ik heb ook gewoon eruit geplugt, drivers erop, erin geplugt, maar niks werd.

In apparaatbeheer geeft hij de foutmelding:
Quote:
Windows kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet in het geheugen laden. Mogelijk is het stuurprogramma beschadigd of het ontbreekt. (Code 39)

Klik op Probleem oplossen om de probleemoplosser voor dit apparaat te starten.

Uiteraard heeft de probleemoplosser geen oplossing gegeven...

Iemand suggesties? De webcam heeft het eerst dus wel gedaan :S

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-09 21:30
Welke windows versie?

Als je XP hebt-> my computer/scanners and cameras

met een btje geluk doet ie t daar wel

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-09 13:03
heb je de bijgeleverde utility geprobeerd (met auto-install)

&

andere pc?

&

de drivers OPNIEUW laten installeren --> dus ZEKER weten dat hij de drivers niet uit %WINDIR%\system32\inf haalt

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
drivers wel 10 keer op verschillende manieren geprobeerd te installen (alle files deleten uit de windows mappen die gerelateerd zijn aan de driver).
En mijn computer -> scanners en camera's doet het niet, want hij wordt er simpelweg niet tussen gezet

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:16
Ik heb die cam ook. (Alleen zit ie inmiddels in mn auto achter de binnenspiegel) maar geen problemen gehad met installeren. Gewoon de setup van die meuk runnen en 'm daarna erin prikken.

Heb je de cam ook al eens op een andere usb poort / pc getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kan ik drivers hiervoor vinden aangezien ik die doos met cd kwijt ben...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Ik had deze cam nog liggen, maar er nooit meer aan toe gekomen om dit driver probleem op te lossen...
Toch met wat zoeken gevonden dat het met deze driver perfect werkt, zelfs onder Window 10 64 bits..

Heb destijds een Lochitech gekocht omdat ie het niet meer deed qua driver..., wel van de ondergang gered, duurzaam...

Deze cam komt uit 2016 (staat iig op de folder on line, als je het mag geloven.. in de manual staat Windows 98 als voorbeeld... vast de folder ook geupdate...).

Doe je voordeel er mee als je hem nog niet weggegooid had....

Opm: Windows 10 64bits herkent hem niet automatisch en ik moet nog testen of ie door bijv Skype ook ondersteund wordt. (Skype op het werk wel, maar thuis amper...)

https://www.trust.com/en/...webcam-wb-1400t#downloads

Print screentje v/h capture tooltje...
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/nFw6cq/qtec.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door route99 op 11-11-2018 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 24-09 13:41
Het was een topic uit 2005..... :/

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Maakt dat voor de duurzaamheid uit?
Je ziet wie wat bewaard heeft wat...

Om alvast eea nog te melden waar ik net mee begonnen ben: als je het infra rod filter eruit sloopt ... kun je er dan iets.. mee als IR-camera?

Het filter is eruit.. nu nog testen..
Het is toch een Tweakers forum hier (to tweake is... ;) dus wat maakt de datum uit?

Als je nog echte tips hebt. ze zijn welkom hoor... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenmeirlaen
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 06-02-2024
Super! Eindelijk terug werkend gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Toppie! En dank voor de terugmelding! 8)

Kijk.. daar doen we zoiets voor... toch voorlopig weer iets van de afvalberg weggehouden.
De boekhouders kijken alleen naar de datum van het topic, duurzaamheid kijkt vooral doet ie het nog en is ie daar goed genoeg voor...

PS: Zie boven over mijn oude cam en de experimenten (waardoor ik die driver nodig had...).
Het infra rood gebied ging helaas niet ver genoeg. Ook al leken een aantal foto's die ik elders zag een andere indruk te geven. Dat kunnen camera verschillen geweest zijn. Als ik nu een IR-camera nodig heb dan leen ik hem, das ook duurzaam.
Ik heb wel een Ferm IR-thermometer gekocht, super prijs kwaliteitsverhouding, heb hem veel gebruikt als ondersteuning nadat de IR-camera de overzicht foto's gemaakt had. Inmiddels hebben de kids en mijn ega hem ook ontdekt ... voor het bewaken van olie temperatuur in een pan voor het bakken om een beter resultaat te krijgen...

[ Voor 55% gewijzigd door route99 op 16-11-2020 09:26 ]

Pagina: 1