Toon posts:

[Exchange 2000]Delivery Status Notification (Relay)

Pagina: 1
Acties:
  • 336 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleem bij ons met Exchange 2000.
Als ik een email probeer te versturen naar een bepaald domein, krijg ik een Delivery Status Notification (Relay).
Dit gebeurt pas sinds vorige week, en het enige wat er rond die tijd is gebeurd is het installeren van een Windows Update, een update rollup voor SP3 van Exchange.

Iedere keer als ik een email wil versturen naar een bepaald domein, en ik kies voor de optie 'Bevestiging sturen als email bezorgt is', krijg ik een email terug met het volgende:

Onderwerp: Delivery Status Notification (Relay)

Tekst:
code:
1
2
3
4
5
This is an automatically generated Delivery Status Notification.

Your message has been successfully relayed to the following recipients, but the requested delivery status notifications may not be generated by the destination.

support@archie.nl

Met als bijlage een textbestand dat het volgende bevat:

code:
1
2
3
4
5
6
7
Reporting-MTA: dns;CMAFS01.cma.local
Received-From-MTA: dns;workstation03
Arrival-Date: Wed, 4 May 2005 14:17:41 +0200

Final-Recipient: rfc822;support@archie.nl
Action: relayed
Status: 2.5.0

Wat kan hier aan de hand zijn?
Ligt het aan onze kant of aan de kant van de ontvanger?
De emails komen ook daadwerkelijk niet aan bij de ontvanger

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-08 16:07
Een Delivery Status Notification wordt inderdaad gegenereerd als de gebruiker een ontvangst of lees bevestiging voor z'n e-mail wil, maar deze (in dit geval door relaying) mogelijk niet door de ontvanger kan worden verzonden. Op zich hoeft dit geen probleem te zijn, het is slechts een waarschuwing (informatief bericht eigenlijk) dat je de betreffende bevestiging dus wellicht niet zal ontvangen.
--> dit is dus geen probleem

Dat de mail niet aankomt bij de gebruiker, kan dan vervolgens diverse andere oorzaken hebben. Om hier iets zinnigs over te zeggen, zul je toch echt wat meer info moeten geven. Maar een goede indicatie dat het niet bij alle domeinen gebeurt....het lijkt er dus op dat de ontvanger in dit geval de klos is. Zeker als er in de logs, etc. verder niets vreemds voorkomt. Belangrijk is ook om vast te stellen of je voorheen wel naar die domeinen kon mailen en of er in die domeinen/configuraties iets is aangepast.

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is