[Win2k Srv] RRAS Analoog werkt wel, ISDN niet...

Pagina: 1
Acties:

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Gegroet!

Ik ben de laatste tijd bezig met een RRAS server in te richten waar onze systeembeheerders van huis af in kunnen bellen voor onderhoud. Nu heb ik het voor mekaar dat ik via analoog goed in kan bellen krijg rustig ip adres e.d. en ik kan overal bij, geweldig!

Maar ISDN is een ander verhaal, als ik ga inbellen op het ISDN modem krijg ik eerst te zien controle van gebruikersnaam en wachtwoord, dit gaat allemaal goed, daarna krijg ik te zien bezig met aanmelden op het netwerk, en daar blijft hij hangen! Ik kan dan wel gewoon verbinding annuleren en opnieuw proberen, maar kom niet bij die registratie op het netwerk....
Het ISDN modem wat aan de server hangt is een KPN Combivox USB adapter, zo'n zelfde hangt er ook aan de client die probeert in te bellen.

Please help me... :'(

*Update*

Beide ISDN modems werken wel als ik probeer in te bellen bij Zonnet...

[ Voor 6% gewijzigd door Mishmash op 04-05-2005 14:42 ]

• Mishmash
Ik ben er nog achter gekomen dat het aan de server kant moet liggen, een vriend van me heeft het ook geprobeerd en bij hem loopt hij op hetzelfde stuk vast...

• Mishmash
Kickje.... Ik zie echt tussen de bits de bytes nie meer... :'(

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-05 10:41
Mmmm.. Drivers e.d. zijn wel goed geinstalleerd :? Volgens mij moet je ook bij RRAS aangeven welke adapter je gebruikt voor inkomend verkeerd. Mischien moet je eens gaan kijken naar een VPN verbinding oid waarmee je dat beter kan regelen. Verder heb je geen rare settings gedaan bij je RRAS :?

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03 14:08
Probeer je niet per ongeluk een dubbellijns verbinding op te zetten? Volgens mij wordt standaard gekozen voor multilink bij een isdn verbinding.

• Mishmash
Ik heb geen rare instellingen gedaan bij RRAS, en bij de dialin adapters staan ze beiden aangegeven.

Ik heb bij m'n inbelpc aangegeven dat hij maar 1 lijn moet gebruiken, dus daar kan het volgens mij ook niet aan liggen...
Pagina: 1