SSL op m'n server?

Pagina: 1
Acties:

• durkagain
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-04 16:38
Weet iemand hoe ik SSL op m'n eigen webserver kan krijgen? Ik draai Win2k met IIS.
Veel verstand van webservers heb ik niet, dusse jullie zulle me ff moete helpe....

Alvast bedankt!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-05 20:15
Volgens mij heb je daar een certificaat voor nodig, maar verder kan ik je niet opweg helpen.

• twixx
  • Niet online
Je hebt inderdaad een certificaat nodig. Die kan je aanvragen bij een verisign trust company. De kosten van een 40bit ssl certificaat zijn fl. 795,- per jaar. De kosten van een 128bit ssl certificaat zijn 1975,- per jaar.
Zo'n certificaat is dus per DOMEINNAAM (dat betekend dat www.geheim.nl iets anders is dan shop.geheim.nl).
Met andere woorden weet waar je aan begint, wat 't zijn geen grappen (kwa kosten). Overigens kan je ook voor testdoeleinden een cert. genereren.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

• durkagain
Ja das me een beetje te duur...

Hoe zit dat met dat genereren dan?

• Eastern
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-04 13:06
Over SSL is ook trager als normaal

• twixx
  • Niet online
Dat staat ongetwijfeld in je man.
Bij apache mod_ssl staat het in de, hoe kan het ook anders, README.

• durkagain
ik ga het es ff checke :)

• Le Mol
  • Niet online
Als je bij Apache Mod_SSL er op zet kun je ook ''not' trusted' certificaten aanmaken, als je geen ecommerce site hebt ofzo is het opzich dan redelijk veilig, hij encryped e.d. wel maar het kost je een geld, maar of dat op zo'n NT doos ook gaat lukken ik heb mijn twijfels MS is nogal op geld uit dus...

Logic brings you from a to b, your imagination can bring you anywhere

• twixx
  • Niet online
"Op zich redelijk veilig"

Het is net zo veilig als een echt certificaat, alleen krijg je dat niet zo'n gekke popup van 'vertrouwd u dit zaakje wel?'. Het kost inderdaad zowel server als client power.

Verwijderd

SSL kun je het beste via Megasign aanvragen, da's Nederlands. Een stuk dichter bij huis.

BTW: SSL hoef je niet voor een hobbiesite te gebruiken als je daarmee die 800 piek per jaar niet terugverdient ;)

Verwijderd

Op woensdag 10 januari 2001 20:23 schreef twixx het volgende:
Zo'n certificaat is dus per DOMEINNAAM (dat betekend dat www.geheim.nl iets anders is dan shop.geheim.nl).
Dit is niet helemaal waar. Je kan tegenwoordig ook een certificaat krijgen voor *.geheim.nl , welke dus geldig voor alle (sub)domeinen welke onder geheim.nl hangen.

Verwijderd

Zo'n nep certificaat is minder veilig. Een echte zorgt ervoor dat de klant kan controleren of hij inderdaad met jou server verbonden is. Dat is een v/d twee redenen voor het installeren van een certificate.
Pagina: 1