Ik ben bezig om een XML bestand uit te lezen nadat het geupload is naar de server. Dit alles heb ik werkend op mn lokale server (localhost). Maar op de doelserver werkt het niet.
Ik upload dus een bestand, en als ik de $_FILES variabele laat zien zie ik het volgende:
Alles goed en wel lijkt het te functioneren. Echter die C:\WINNT\TEMP directory daartoe heb ik op de server uberhaupt geen rechten om het bestand te lezen. Dit wist ik en de php.ini had ik dus ook aangepast.... Als ik nu de core variabelen op het scherm weer geef met phpinfo(4) dan zie ik ook wat ik in php.ini gedaan heb:
Maar zoals het zich laat aanzien wordt deze instelling helemaal niet gebruikt. Ik kan ook verder niemand vinden met hetzelfde probleem; voor zover ik kan nagaan wordt de upload_tmp_dir instelling bij iedereen gebruikt. Behalve op de server waar ik het nodig heb...
(Het probleem dat ik denk te hebben is overigens ook op de localhost aanwezig. Het enige verschil is de rechten in de temp directory waardoor dit lokaal wel werkt)
Ik upload dus een bestand, en als ik de $_FILES variabele laat zien zie ik het volgende:
Array
(
[fvXMLFile] => Array
(
[name] => news.xml
[type] => text/xml
[tmp_name] => C:\WINNT\TEMP\phpB6.tmp
[error] => 0
[size] => 12568
)
)Alles goed en wel lijkt het te functioneren. Echter die C:\WINNT\TEMP directory daartoe heb ik op de server uberhaupt geen rechten om het bestand te lezen. Dit wist ik en de php.ini had ik dus ook aangepast.... Als ik nu de core variabelen op het scherm weer geef met phpinfo(4) dan zie ik ook wat ik in php.ini gedaan heb:
upload_tmp_dir C:\PHP\uploadtemp\ C:\PHP\uploadtemp\
Maar zoals het zich laat aanzien wordt deze instelling helemaal niet gebruikt. Ik kan ook verder niemand vinden met hetzelfde probleem; voor zover ik kan nagaan wordt de upload_tmp_dir instelling bij iedereen gebruikt. Behalve op de server waar ik het nodig heb...
(Het probleem dat ik denk te hebben is overigens ook op de localhost aanwezig. Het enige verschil is de rechten in de temp directory waardoor dit lokaal wel werkt)