In access 2002
Met een query word een gegevensblad gevuld:
Nu wil de ik uit kolom E een waarde x in y veranderen.
Het gegevensblad zoals dit er nu staat wil ik in een rapport weergeven.
(dus deze huidige recordset, niet direct vanaf de query, want er is inmiddels data veranderd)
Het (huidige) gegevensblad hoeft niet opgeslagen te worden (het is alleen voor printdoeleinden)
In het rapport laat ik een textveld verwijzen naar een kolom uit het gegevensblad.Zodat deze wordt weergegeven
Op deze manier wordt echter alleen het huidig geselecteerde record weergegeven
dus. (= record dat geselecteerd is in form weergave)
Ik wil dus echter alle waarden van a,b,c,d,e,f,g onder elkaar laten zien in het rapport.
Als ik in het rapport het textvak in de details ruimte zet, komen er wel meerdere textvakken, echter ook maar met het huidig geselecteerde record in het form.
Iemand een tip hoe ik dit het beste kan aanpakken?
Met een query word een gegevensblad gevuld:
code:
1
2
3
4
| a b c d e f g x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x |
Nu wil de ik uit kolom E een waarde x in y veranderen.
Het gegevensblad zoals dit er nu staat wil ik in een rapport weergeven.
(dus deze huidige recordset, niet direct vanaf de query, want er is inmiddels data veranderd)
Het (huidige) gegevensblad hoeft niet opgeslagen te worden (het is alleen voor printdoeleinden)
In het rapport laat ik een textveld verwijzen naar een kolom uit het gegevensblad.Zodat deze wordt weergegeven
code:
1
2
3
| =[Forms]![testje]![Query gegevensblad].[Form]![A] =[Forms]![testje]![Query gegevensblad].[Form]![B] etc |
Op deze manier wordt echter alleen het huidig geselecteerde record weergegeven
dus. (= record dat geselecteerd is in form weergave)
code:
1
2
| a b c d e f g x x x x x x x |
Ik wil dus echter alle waarden van a,b,c,d,e,f,g onder elkaar laten zien in het rapport.
Als ik in het rapport het textvak in de details ruimte zet, komen er wel meerdere textvakken, echter ook maar met het huidig geselecteerde record in het form.
Iemand een tip hoe ik dit het beste kan aanpakken?
Angry Rabbit