[access 2002] Huidig gegevensblad weergeven in Rapport

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:27

KingCrash

Angry Rabbit

Topicstarter
In access 2002

Met een query word een gegevensblad gevuld:

code:
1
2
3
4
a b c d e f g
x x x x x x x
x x x x x x x 
x x x x x x x

Nu wil de ik uit kolom E een waarde x in y veranderen.
Het gegevensblad zoals dit er nu staat wil ik in een rapport weergeven.
(dus deze huidige recordset, niet direct vanaf de query, want er is inmiddels data veranderd)
Het (huidige) gegevensblad hoeft niet opgeslagen te worden (het is alleen voor printdoeleinden)

In het rapport laat ik een textveld verwijzen naar een kolom uit het gegevensblad.Zodat deze wordt weergegeven
code:
1
2
3
=[Forms]![testje]![Query gegevensblad].[Form]![A]
=[Forms]![testje]![Query gegevensblad].[Form]![B]
etc

Op deze manier wordt echter alleen het huidig geselecteerde record weergegeven
dus. (= record dat geselecteerd is in form weergave)
code:
1
2
a b c d e f g
x x x x x x x

Ik wil dus echter alle waarden van a,b,c,d,e,f,g onder elkaar laten zien in het rapport.

Als ik in het rapport het textvak in de details ruimte zet, komen er wel meerdere textvakken, echter ook maar met het huidig geselecteerde record in het form.

Iemand een tip hoe ik dit het beste kan aanpakken?

Angry Rabbit

• KingCrash

KingCrash

Angry Rabbit

Topicstarter
*aanloop neemt...en met een subtiele voetbeweging ala beckham in zijn beste dagen dit topic in de rechterbovenboek schopt

Angry Rabbit

• BertS
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-02 08:33
Waarom vanuit je rapport naar je form verwijzen?
Het lijkt mij dat die data die in je form zichtbaar is ook gewoon in een tabel staat (anders krijg je het niet in een gegevensblad), dus dat kun je toch daarvandaan halen?

• KingCrash

KingCrash

Angry Rabbit

Topicstarter
Inprincipe klopt dit inderdaad. Er komt data uit mijn tabellen op het gegevensblad
code:
1
2
3
1 2 3 4
x x x x
x x x x

^deze data komt uit de tabellen
Nu verander ik in mijn gegevensblad echter een waarde (deze wordt niet veranderd in mijn tabel)

Dus de waarden die na een update op het gegevensblad staan wil ik graag naar een rapport krijgen.

Angry Rabbit

• BertS
Volgens mij moet je gewoon eerst een 'docmd.runcommand accmdsaverecord' uitvoeren, dan is de data wel bijgewerkt in de tabel.
Of werk je disconnected? (kan afaik alleen in een ADP als je met ADO werkt)

• KingCrash

KingCrash

Angry Rabbit

Topicstarter
Dat zou een optie zijn, de data die uit de query komt wegschrijven in een temp-tabel. (al is dit natuurlijk niet echt 'mooi' ;) )
De data komt middels een query uit een excel sheet. Dit excel sheet mag niet worden bijgewerkt.
Ik zal dus een array moeten maken van alle velden en die netjes wegschrijven in een temp-tabel :? (afterupdate)

De theorie klopt denk ik wel ;) Nu moet ik alleen nog weten hoe ik dit doe...

Angry Rabbit

• BertS
Als je een 'tabelmaakquery' maakt obv de query die de data uit Excel haalt moet je een heel eind komen. Je kunt je form (gegevensblad) dan baseren op die (temp)tabel, en dus ook je rapport.

• KingCrash

KingCrash

Angry Rabbit

Topicstarter
Eventjes een update

Ik laad dmv een query de juiste gegevens uit excel in een temptabel.
Ik bied een form aan op basis van deze temptabel. Hierin worden dan de 'wijzigingen' weggeschreven.
Op basis van de temptabel wordt een rapport afgedruk/opgeslagen/ge-exporteerd.

Nadat bovenstaande is gebeurd word een droptable command uitgevoerd waardoor de temptabel weer keurig leeg is. Het is niet echt de meest 'mooie' oplossing, maar het werkt perfect voor mijn probleem

[ Voor 3% gewijzigd door KingCrash op 10-05-2005 10:48 . Reden: ..typen is lastig.. ]

Angry Rabbit

Pagina: 1