[Javascript] Selectbox automatisch geladen, daarna selected.

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• TangLeFuzZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-10-2025
Hey,

Ik ben bezig met een auto systeem, en zit met een probleem bij het wijzigen van een auto met 2 selectboxen (1 met de merken, en 1 met types die bij de merken horen).

ik vul met een javascriptje een selectbox op het moment dat de pagina geladen is.
Dit script past de inhoud van selectbox B, aan als je de keuze veranderd van selectbox A.

Dit gaat allemaal goed, maar ik zit nu met het volgende probleem; als je een auto wilt wijzigen, dan is er al een keuze bekend voor selectbox A. Het laden van de juiste inhoud in B is geen probleem, ik roep onderaan de pagina het script dat selectbox B vult aan met de waarde die voor A al bekend is.

Nu is mijn probleem dat ook de gekozen waarde uit het rijtje dat in selectbox B staat, bekend is, en geselecteerd moet zijn, dit laatste krijg ik niet voor elkaar.

Ik dacht dat zoiets wel zou moeten werken, maar er gebeurd niks als ik deze functie onderaan m'n pagina oproep:

code:
1
2
3
4
function selectModel(id)
{
    document.carFrm.modelnaam.options[id].selected = true;
}

• r0bert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-04 17:38
code:
1
document.forms['carFrm'].elements['modelnaam'].selectedIndex = id;
waar id de index is

of ipv forms en elements
code:
1
document.getElementById('modelnaam')....etc

[ Voor 117% gewijzigd door r0bert op 04-05-2005 13:59 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 11:13

André

Analytics dude

Zoals r0bert het aangeeft is de juiste manier om een option in een selectbox te selecteren. Dit is echter uitgebreid te vinden in de search en daarom gaat deze op slot.

[search=select option js]

Dit topic is gesloten.