MAP read only vraag onder w2003 server

Pagina: 1
Acties:
  • 62 views sinds 30-01-2008

• marcelhijma
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-07-2025
Hallo vraagje ik zit met het probleem dat m´n mappen per default read only worden, terwijl de files er onder wel geupdate kunnen worden.

Het is een admin functie, echter ik zit hier op een spaanse computer van m´n zwager, dus een beetje moeilijk te vinden voor mij

Kan iemand me op weg helpen waar dat te veranderen¨ dus een nieuwe map krijgt per default read only.

Bedankt

Verwijderd

als welke user enz enz, te weinig info om de vraag te kunnen beantwoorden. Zorg dat de users toegevoegd zijn in een groep die wel de betreffende rechten heeft op de map.

Lees wat over active directory + lees/schrijfrechten :)

• marcelhijma
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-07-2025
admin user met alle rechten

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

je erft de rechten van de bovenliggende map. Dus als die read only als default heeft erf jij dit ook. Echter files die jij aanmaakt ben jij owner van dus krijg je full control erop of change... want anders kun je helemaal niets aanmaken.

Verwijderd

mutsje schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 14:22:
je erft de rechten van de bovenliggende map. Dus als die read only als default heeft erf jij dit ook. Echter files die jij aanmaakt ben jij owner van dus krijg je full control erop of change... want anders kun je helemaal niets aanmaken.
ja dat erfen _hoeft_ dus ook niet perse. Wat ik zei; te weinig info om dit te kunnen oplossen. Laat de TS eerst maar eens een goede startpost maken, want hier kunnen we gewoon weinig mee.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 14:23:
[...]

ja dat erfen _hoeft_ dus ook niet perse. Wat ik zei; te weinig info om dit te kunnen oplossen. Laat de TS eerst maar eens een goede startpost maken, want hier kunnen we gewoon weinig mee.
Maak volgende keer een Topic Report aan dan (zie handje... klik erop report het).
TS heeft inderdaad weinig informatie gegeven :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kijk dan even in de Spaanse of Nederlandse handleiding, daar is zat te vinden. Read only zwart vinkje is de hele map, grijs vinkje is enkele bestanden. Sommige programmas's willen dat attribuut nog wel eens instellen. Heel normaal en dus niks om je zorgen over te maken. Verder kom ik ook niet tegen wat je hebt geprobeerd, gezocht, gevonden hierover. Lees Algemene gedragsregels (Netiquette). Dat is namelijk op GoT wel de bedoeling :) Lees voordat je in een subforum post ook even de stickytopics bovenaan aldaar :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.