Toon posts:

Computer start niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Allereerst zal ik mij even voorstellen, ik ben Pascal en ben 19 jaar oud.

Onlangs is mijn computer geheel uitgevallen en gaat niet meer aan.

Vervolgens heb ik er een andere voeding op gezet waardoor de computer het ong. 1 week weer gedaan heeft.
Maar na deze week viel hij opnieuw uit en gaat hij dus niet meer aan.
Ik opnieuw een andere voeding uitgeprobeerd dit zonder resultaat.
De CPU fan blijft niet langer dan 1 seconde draaien.

Waar zou dit aan kunnen liggen?

Overigens net probeerde ik het weer met de oude voeding, toen blijf mijn cpu fan wel langer dan 1 minuut draaien. Vervolgens sloot ik de monitor aan om te kijken of ik beeld kreeg, en toen deedt hij het weer niet langer dan 1 seconde.

Alvast hartelijk dank voor reactie's

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Admin General Chat
Heb je je pc wel goed geaard :?
en heb je dit goed doorgenomen: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
en hoeveel watt kan je voeding leveren :?

[ Voor 15% gewijzigd door Outerspace op 04-05-2005 13:40 ]

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zo'n beetje alle fora al doorzocht en vele dingen gelezen.
Het lijkt wel of niks wil werken.
Voeding leverd 350Watt

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2005 13:41 ]

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07 07:47

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Moeilijk om er zo in eens wat van te zeggen een aantal specs van de PC zou natuurlijk niet verkeerd zijn en het een en ander wat makkelijker maken om hulp te bieden.

Maar waar ik als eerste even naar zou kijken zijn de condensatoren op je moederbord. Staan deze bol of lekken ze dan heb je een grote kans dat het probleem bij je moederbord ligt. Ik denk hieraan omdat hij na uitval met een andere (zwaardere) voeding weer een week gewerkt heeft

Powered By C8H10N4O2

Verwijderd

Topicstarter
De voedingen hebben allebei 350Watt vermogen, en opzich ben ik niet echt thuis qua computers, dus ik ga even proberen de condensatoren op mijn moederbord te vinden.

Specificaties,
Is al een wat oudere AMD Athlon XP 1400

Overigens consensatoren staan niet bol op mijn moederbord.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2005 13:46 ]

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
post je specs eens, voltages..(voeding doormeten)

wat heb je al gedaan?

onderdelen(mem, cpu, videokaart, voeding enzo.) in een ander systeem al geprobeerd?

zie je ergens schade/verbrandingen op je moederbord?

wat is het merk voeding? 350watt staat erbij mij ook op maar of ie dat haalt... :X

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle onderdelen al in mijn huidige systeem geprobeerd, zoals videokaart, voeding, cpu alles werkt daarin gewoon.

Het merk van mijn voeding is Codegen 350Watt.

Verder zie ik op het moederbord geen schade/verbrandingen

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
Hallo pascal welkom bij tweakers >:)
als je meer specs geeft kunnen we wat

"Stilte, een gat in het geluid...."

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor specs willen jullie hebben dan?

• Flapp
Wat er allemaal in je computer zit, : cpu , moederbord,videokaart, geheugen, Hd , enz.

• willy1986
  • Niet online
PMG Beleid gelezen?? beantwoord al die vragen eens...

deze vragen dus: ;)
* geef een exacte omschrijving van het probleem, compleet met de eventuele foutmeldingen, en wanneer het zich voor doet
* geef een exacte omschrijving van de hardware (mobo, CPU, koeler, geheugen, opschrift geheugen chips indien geheugengerelateerd, voeding, videokaart, geluid/netwerkkaart, etc.)
* geef duidelijk aan welke software (OS, drivers) je gebruikt
* geef aan welke BIOS instellingen je gebruikt (met name als het een geheugengerelateerd probleem is)
* geef de geschiedenis van het probleem aan (was het altijd al zo of is het iets van de laatste tijd en zo ja, welke eventuele veranderingen hebben zich voorgedaan voorafgaand aan de eerste maal dat het probleem optrad?)
* vergeet vooral niet te vermelden wat je allemaal al hebt getroubleshoot met de Hangen en opstartproblemen troubleshooter en wat de resultaten ervan zijn
* En niet onbelangrijk: vat het probleem samen in een zo duidelijk mogelijk topictitel. Dus niet "pc probleem", maar bijvoorbeeld "Asus P4P800 Deluxe crasht met BAD_POOL_CALLER".

[ Voor 92% gewijzigd door willy1986 op 04-05-2005 13:54 ]

• Flapp
^
|
Wat hij zegt

Verwijderd

Topicstarter
Nogmaals, PC's zijn niet mijn sterkste kant, dus ik heb de factuur er even bijgezocht.

CPU AMD Athlon XP 1700 (dus geen 1400 zoals ik net zei)
Harddisk 40 GB
RAM 512 MB SD-Ram PC-133 Infineon CL2
CPU Cooler Arctic Super Silent Pro
GRA Pine GeForce2MX 300 64 MB Retail

En willy1986 bedankt, hieraan zal ik me volgende keer houden!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2005 13:58 ]

• willy1986
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 13:57:
Nogmaals, PC's zijn niet mijn sterkste kant, dus ik heb de factuur er even bijgezocht.

CPU AMD Athlon XP 1700 (dus geen 1400 zoals ik net zei)
Harddisk 40 GB
RAM 512 MB SD-Ram PC-133 Infineon CL2
CPU Cooler Arctic Super Silent Pro
GRA Pine GeForce2MX 300 64 MB Retail
heb je zeker alle onderdelen in een ander (goed werkend) systeem getest? en daaruit bleek ook dat al die onderdelen stuk voor stuk goed werkten :?
Ik heb zo'n beetje alle fora al doorzocht en vele dingen gelezen.
Het lijkt wel of niks wil werken.
[noflame]overiggens betwijfel ik of je echt die hele troubleshooter hebt doorlopen? zojaa dan hadden we ook veel meer info gekregen...[noflame]

suc6 iig!

[ Voor 9% gewijzigd door willy1986 op 04-05-2005 14:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
De onderdelen die ik getest heb zijn, videokaart, voeding, cpu en nogmaals alles werkt daarin gewoon.

Zou dit misschien iets met de batterij op mijn moederbord te maken kunnen hebben of zeg ik nu iets heel doms?

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:39

bonzz.netninja

Niente baffi

:)nee dat kan niet, wel kan je moederbord zelf naar zijn grootje zijn. zoals ook al eerder weg voorgesteld. Check je condensatoren even of ze bol staan (lekkende condensatoren dus).

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik net gedaan, maar ik zie daar niks verkeerds aan (aan de condensatoren).

Verder nog 1 opvallend punt, als ik de stroom volledig van mijn stekkerblok afhaal en dan aanzet, vervolgens de stroomkabel in de pc stop, draaid de fan 1 seconde.

Als ik de stroom niet van mijn stekkerblok afhaal draaid hij helemaal niet.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2005 14:09 ]

• willy1986
  • Niet online
dat batterijtje doet niets anders dan het onthouden van diverse bios instellingen zoals tijd/datum/memory instellingen.

wanneer je deze eruit haalt reset je de bios op een "harde" manier. (compaq pc's hebben hiervoor een knopje, andere systemen werken met jumpers)

mischien kan je dat batterijtje eens eruit halen , power knop indrukken, 1 minuut wachten, batterij er weer in en mischien dat de pc weer werkt.

overigens had jij een (geupdate!?))viruscanner op je pc?

Verwijderd

Topicstarter
Ik had deze PC sinds vorige week weer staan, en nee nog geen virusscanner kunnen installeren.

De batterije eruit halen? Moet ik hiervoor de gehele stroom er eerst afhalen? Dus ook van mijn stekkerblok?

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:39

bonzz.netninja

Niente baffi

tja als je alle onderdelen al hebt geprobeerd blijft alleen je mobo over, lijkt me

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• willy1986
  • Niet online
ja dat is mischien wel handig.

gwn helemaal strippen/kabels eruit..

overiggens de pc kaal getest (dus moederbord + 1 strook mem + cpu(+ koeler!! :+ ))

Verwijderd

Topicstarter
Alles er weer uitgehaald, werkt nog steeds niet.

Alleen Moederbord + cpu + koeler zijn nog aangesloten

• willy1986
  • Niet online
geen piepjes?toeters? claxons?
nog een keer: mem. getest in ander systeem? memtest erover heen gehaald?
voeding van dat (kapotte) systeem getest in een ander (goed werkend)systeem?
zojaa, moederbord dood. (zal wel stof zijn?)

je moet duidelijker zijn in je antwoorden. wij moeten maar wat gissen;

doorloop deze stappen eens; Hangen en Opstartproblemen troubleshooter en post eens wat resultaten en feiten.
Tuurlijk is het best lastig allemaal maar zonder eigen onderzoek kom je nergens, en wij kunnen er ook zo weinig mee. wat voor type mobo heb je? info, feiten, resulaten, cijfers, codes, probleem,wat heb je al gedaan? wat is er te zien? foto's, specs ALLES... gooi het in dit topic. :)

mischien dat we je dan kunnen helpen.

[ Voor 57% gewijzigd door willy1986 op 04-05-2005 14:31 ]

Verwijderd

dan is waarschijnlijk je moederbord overleden. Wat is het merk en type mobo?

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor moederbord het precies is weet ik niet, het enige wat op die doos staat is, ECS elitgroup Mainboard.

Ik heb nog iets vreemds ontdekt... er zit 1 klein rood jumpertje op mijn moederbord, zodra ik die eraf haal en op een anders terugzet, draait mijn fan ook 1 seconde,...

Zodra ik het jumpertje weglaat, en met een schroevendraaier op de pinnetjes vrijf waar het jumpertje hoort te zitten, draait mijn fan zoland ik de schroevendraier er tegenhoud.

Zodra ik dan de monitor aansluit werkt het niet meer...

Ligt dit dan aan mijn moederbord, of toch aan de voeding?

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2005 14:33 ]

Verwijderd

Zegt me eerlijk gezegd niks, maar zoals hiervoor ook al vermeld, als al je onderdelen in andere PC's wel gewoon werken en als je je pc met zo min mogelijk opstart en hij geeft geen kick (piepje o.i.d.) is het tijd voor een nieuw moderbord...

Edit:
Draaiende fans en dergelijke zeggen naar mijn eigen ervaring vrij weinig. Ik had hier ook ooit een mobo liggen waarvan de fans af en toe wel gingen draaien (ook nooit langer dan een sec) maar deze was toch echt overleden... :'(

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2005 14:33 ]

• willy1986
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 14:28:
Wat voor moederbord het precies is weet ik niet, het enige wat op die doos staat is, ECS elitgroup Mainboard.

Ik heb nog iets vreemds ontdekt... er zit 1 klein rood jumpertje op mijn moederbord, zodra ik die eraf haal en op een anders terugzet, draait mijn fan ook 1 seconde,...
ECS elitgroup Mainboard 8)7 type? dat het een moederbord is lijkt me logisch :D

welke jumper? |:(

Verwijderd

Topicstarter
Het is het jumpertje dat vlak naast mijn batterij zit...

Type moederbord = K7S5A

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2005 14:37 ]

• MrJT
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-08 22:27
Probeer anders de voeding van je huidige (wel werkende) systeem even, of je probeert deze voeding in je wel werkende, dan weet je of het aan voeding of mobo ligt. Ik denk helaas het laatste.

[ Voor 12% gewijzigd door MrJT op 04-05-2005 14:40 ]

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:07
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 14:36:
Het is het jumpertje dat vlak naast mijn batterij zit...

Type moederbord = K7S5A
Die is om de bios te resetten dat heeft dus ook niet geholpen.
Probeer ff zo kaal mogelijk dat ding te testen dus alleen videokaart, 1 geheugen reepje en kijk ff of je beeld krijgt. Zo ja ga dan verder alles weer stapsgewijs (dus niet alles in een keer) opbouwen.

Verwijderd

Topicstarter
Nee dit heb ik inderdaad al geprobeerd.
Dit werkte helaas niet.

• willy1986
  • Niet online
en wat zegt de handleiding over die jumper?

wat weet jij al; Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
piepjes? bios reset? conflicten? Lekkende condensatoren? zijn die ronde torrentje van ong. 1 cm hoog en 5 mm dik... de bovenkant is meestal van een dun laagje aluminium met daarin wat inkepingen... deze dingen kunnen uitzetten...

foto?

Verwijderd

Topicstarter
Piepjes hoor ik zoiezo niet, bios reset zoals ik net te horen kreeg ook al niet en lekkende condensatoren zijn er ook niet te vinden.

• willy1986
  • Niet online
dan is je moederbord dood.

Verwijderd

Topicstarter
Is dat zeker dan?

Zoja hartelijk dank allemaal!!!

• willy1986
  • Niet online
noujaa, niet cker.. maar wat we tot nu toe weten lijkt het daarop... toch zou ik je aanraden de pc eens helemaal te strippen goed werkende onderdelen op het "kapotte"moederbord proppen.

uit eigen ervaring weet ik dat sommige mobo's faken gwn helemaal leeg halen en opnieuw stuk voor stuk de onderdelen weer plaatsen.

ander zijds kan je nog maals de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doorlopen. is heus niet gek ofzo als je plots erachter komt dat dat moederbord gwn ff "aandacht" nodig had.

Amen

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik zal dit nogmaals proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Dit alles heeft ook helaas niet gewerkt, ik denk dat ik maar een nieuw moederbord bestel... :|

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 17:03:
Dit alles heeft ook helaas niet gewerkt, ik denk dat ik maar een nieuw moederbord bestel... :|
Is het niet slimmer om alles even te laten testen door een computerwinkel, aangezien je niet veel van computers af weet.

Verwijderd

Topicstarter
Is misschien verstandiger, maarja aangezien je op internet zelf een heleboel kunt vinden, met omschrijvingen en afbeeldingen erbij... lukt dit wel.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Is dit een 'merk-PC' van Kruidvat, ALDI, Lidl, Fujitsu-Siemens, Packard-Bell etc?

ARME AOW’er

Pagina: 1