AOpen48x in K6-2/350 RAR uitpak probleem

Pagina: 1
Acties:

• irrelevant
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
(overleden)
Mijn oom heeft een probleem met CD-ROM spelers in zijn K6-2 350 computer. De eerste 40 speed (weet merk niet) was of heel traag of stopte er helemaal mee.
Daarom nu een andere gekocht: AOpen 48x, maar ook die geeft problemen. Bestanden vanaf een CD kopieren lukt wel, maar als jij een RARretje wilt uitpakken wordt hij na een halve minuut (ongeacht hij nog moet opspinnen of niet) verschrikkelijk langzaam.

DMA staat aan. In een ander topic heb ik al gelezen dat je een DMA block jumper moest verwijderen. Ik zag achterop 1 jumper zitten waarbij geen uitleg stond, dus die heb ik weggehaald, maar dat hielp niets. Wat is dat voor jumper? Moet die misschien verzet worden, want er waren 3 standen.

Help!

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Probleem opgelost (zo lijkt het voorlopig tenminste!). DMA uitgezet.

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Die jumper was trouwens voor Ultra DMA. Stond uitgelegd op de AOpen site.

Verwijderd

heb je misschien de cdrom en de harddrive op een kabel zitten?

Verwijderd

snel ben jij zeg:)

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Ze zitten idd op dezelfde kabel.

Het leuke is dat mijn oom het probleem zelf opgelost heeft. Hij bedacht het om DMA uit te zetten. Zou nooit in mij zijn opgekomen! :D Als je in Windows op het vraagtekentje (bij het sluit-kruisje) klikt en dan DMA zegt hij ook dat als DMA nog aan staat als je Windows opnieuw hebt opgestart dat je apparaat het dan ondersteunt. Blijkbaar toch niet dus.
Pagina: 1