Toon posts:

MDT geheugen op een MSI K8T Neo2 vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ga voor iemand een computer bouwen, maar ik zit nog met een klein probleempje, nl. de keuze van het geheugen.

Dit wordt het ongeveer:

- AMD Athlon 64 3500+ winchester, S939
- MSI K8T Neo 2 F, of een Asus A8V deluxe als iemand mij van dat bordje weet te overtuigen :P. Ik heb namelijk veeeeeeel Dual Channel problemen gehoord over dat bordje.
- 2x 512MB PC3200:
Kingston Value Ram, of,
TwinMos standaard, met PSC of gewoon TwinMos chips..., of,
MDT PC3200

En dat laatste lijkt mij erg interessant, want het is supergoedkoop (+/- 43 euro voor 512MB), het schijnt stabiel en goed te zijn, en het is CL2.5.

Nou wil ik graag weten watvoor chips er op MDT geheugen zitten. Dan kan ik kijken in de lijst van MSI of het compatible is met het bordje.
Zijn er mensen met 1 van deze geheugens op een MSI K8T Neo 2 F(IR)? En wat zijn jullie ervaringen?

Alvast bedankt,

Justin

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Ervaring met dat bord opzich heb ik niet. Ik weet wel dat het op een MSI neo2 nforce 3 socket 939 prima werkte en dat het hier thuis ook prima werkt in de pc van mijn vader, die heeft een abit av8 bord met via K8T800 chipset.

Zowel met de nforce 3 als de via borden werkt het dus prima. Niet altijd is het getest door de fabrikant, maar neem van mij aan dat dat mdt geheugen op elk socket 939 moederbord werkt. De geheugen controller bij de amd 64 zit in de cpu, merk/chipset op het moederbord doet er verder tegenwoordig niet zoveel meer toe, voor de compatibiliteit.

offtopic:
Trouwens bij gistron zijn die mdt's 39.90 ;) en die mdt's klokken vaak een stuk beter over dan de goedkope twinmos dingen, die nog duurder zijn ook, mdt wil wel eens ddr500 doen >:)

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-08 17:44

KneoK

Not in a million lightyears

Ik heb 2 keer 256MB Twinmos PC3200 CAS2,5. Daarnaast heb ik 256MB PC2700 CAS2,5 van MDT en het hele zooitje draait prima op 205MHz CAS 2,5-4-4-6.
Klokt dus lekker over, maar moet er wel bij zeggen dat het al een wat ouder reepje is (een half jaar oud ongeveer).

Heb dan wel een totaal ander moederbord (A7N8X) maar ik heb wel vertrouwen in dat MDT, draait al tijden superstabiel.

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-07 12:28
MDT oc'ed idd netjes

op mijn Abit nf7-s rev 2.0 met een 2500+ @ 3800+ (2.43ghz)
(220mhz @ 2.7 volt CL 2.5)
(CPU is locked en kon niet hoger ... anders kwam mem nog verder)

Maar wel *** om te lezen dat ik nog 80 euro per 512mb dimm heb betaald iets minder dan 4 maanden geleden :(

Verwijderd

512 wordt echt vaak goedkoper, MDT is een goed merk en lijkt me geen problemen te brengen met een veelgekozen mobo als die MSI K8T.

maar is het niet dat fabrikanten van ram soms andere chips gebruiken in een productie? Je kan ff MSI en/of MDT mailen of de huidige chips compatible zijn met het mobo

• Race Eend
Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 15:04:
512 wordt echt vaak goedkoper, MDT is een goed merk en lijkt me geen problemen te brengen met een veelgekozen mobo als die MSI K8T.

maar is het niet dat fabrikanten van ram soms andere chips gebruiken in een productie? Je kan ff MSI en/of MDT mailen of de huidige chips compatible zijn met het mobo
Je hebt gelijk, maar voor dat je dan soms weer antwoord hebt, is je systeem alweer aan vervanging toe ;)

TS: MDT werkt echt wel, zo niet dan kan je het altijd binnen 8 dagen ruilen

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties. Ik heb het besteld, met MDT erop. En mocht het niet werken, gaat het gewoon terug :P

• Race Eend
:)
Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 21:38:
Bedankt voor alle reacties. Ik heb het besteld, met MDT erop. En mocht het niet werken, gaat het gewoon terug :P
Hehe, that's the spirit!!

Ga je overklokken? zo ja.. post je results ff :)

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Als de reepies net zo goed als vorig jaar zijn, dan zou het ongeveer ddr480-500 doen op 2.5-3-2-5 1t :) Prima mem toendertijd :P

4015Wp west (Dordrecht)

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:25

angerfist-yentl

vake bei te bange!

ik heb een asus a8v deluxe rev 2.0 met amd 3000+ en 1024 mbram ( a merk ) en het werk heel stabiel ! nog nooit vast gelopen

Vake bei te bange

Pagina: 1