Toon posts:

[MS-SQL] Orderbevestiging uitsturen 2 uur na invoer; hoe? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We zitten met een klein probleemke:

We hebben een ASP.NET website waarop klanten een order kunnen plaatsen. Na het plaatsen van een order worden alle gegevens weggeschreven naar de SQL Server. De klant heeft echter nog 2 uur tijd na het plaatsen van de order om nog eventuele wijzigingen aan te brengen.
Wanneer die twee uur verlopen zijn, moet er een mail gestuurd worden naar die klant met een bevestiging. En hier zit nu juist het probleem. Hoe kan je aan een server zeggen dat er nu een mail moet verstuurd worden voor de records die ouder zijn dan twee uur. Wij hadden gedacht aan een stored procedure die de records overloopt en dan zo een mail stuurt naar de klant. Maar dan zou deze procedure constant moeten runnen op de SQL server.
Een eventuele andere oplossing zou een trigger zijn die om de 5 minuten bijvoorbeeld die stored procedure aanroept.

Of zijn er nog andere performante oplossingen ??

Alvast bedankt,

Thomas

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 23:37

Gé Brander

MS SQL Server

Je kan inderdaad een sp elke 5 minuten aftrappen, maar een apart proces vind ik wat mooier. Die kan dan op basis van de tijd alles wat ouder is dan 2 uur en nog niet verwerkt is, verwerken.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-07 17:11
Aan zoiets is zat ik ook te denken. Het lastige is dat voor iedere klant een andere odertijd opgeslagen wordt. Een job kan een goede uitkomst zijn die om de 5 min draait.

stp - PSN ID: stp_4

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Mooier is (naar mijn mening) om een of extra tabel te maken voor de voorlopige orders naast de definitieve orders. Andres zou je ook de tabel uit kunnen breiden met een status veld. Om hoeveel gegevens gaat het ongeveer (aantal orders per week) ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Het is een nieuw systeem, dus we kunnen nog niet exact vertellen hoeveel orders we per week gaan ontvangen. Maar we willen toch voorbereid zijn als het er plots veel worden (enkele honderden bijvoorbeeld)

Zo een job lijkt inderdaad wel een goede oplossing. We zullen daar eerst al wat op zoeken.

Heel hard bedankt allemaal,

Thomas

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik pas je topictitel even aan; deze hint teveel naar een oplossing die je wellicht niet wilt :) Je geeft niet geheel duidelijk aan welke SQL server je gebruikt; is dit inderdaad Microsoft SQL server? :)

[SQL Server] Stored procedure - trigger > [MS-SQL] Orderbevestiging uitsturen 2 uur na invoer; hoe? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1