Nvidia Raid0 drives kunnen niet geshared worden?

Pagina: 1
Acties:

• Zillion01
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02 23:06

Zillion01

Obey your screen!

Topicstarter
hoi ik heb een klein netwerkje thuis, maar op 1 pc kan ik alles schijven sharen zodat ze in het netwerk te zien zijn, echte de Nvidia raid0 partities kunnen niet geopend worden op andere pc's... wat kan ik hier aan doen?

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:31

Valkyre

Kitesurf FTW!

heb je de partitie wel al geformatteerd?

volgens mij kan het niks met de RAID config te maken hebben.

iRacing Profiel

• Zillion01

Zillion01

Obey your screen!

Topicstarter
Gohan-san schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 13:39:
heb je de partitie wel al geformatteerd?

volgens mij kan het niks met de RAID config te maken hebben.
Ik heb 2 x 80 SATA in raid 0 staan, waar o.a. het systeem opstaat en nog 2 data partities. 1 schijf is ATA 160gb - deze bestaat ook uit meerdere schijven (partities), deze staan op delen, en kunnen zonder meer door andere PC's worden gezien. Die raid0 schijven (partities) staan ook op delen maar mogen niet worden geopend door andere pc's. (geen rechten) 8)7

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Oh, geen rechten. Zeg dat dan meteen!

Je zal waarschijnlijk NTFS gebruiken op die raid-configuratie. Geef iedereen toegang tot die share (en de directory die je shared), en activeer het guest-account. Dat werkt een stuk beter, vermoed ik.

Siditamentis astuentis pactum.

• Zillion01

Zillion01

Obey your screen!

Topicstarter
Varienaja schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 21:33:
Oh, geen rechten. Zeg dat dan meteen!

Je zal waarschijnlijk NTFS gebruiken op die raid-configuratie. Geef iedereen toegang tot die share (en de directory die je shared), en activeer het guest-account. Dat werkt een stuk beter, vermoed ik.
Op de niet Raid schijven staat ook NTFS en die zijn wel leesbaar. De raidschijven zijn geshared net zoals de normale schijven en er staat een guest account actief, nog immer mogen de raidschijven niet gelezen worden in het netwerk... zelfs het mapje Gedeelde documenten kan niet gelezen worden door een andere pc.. lijkt wel of andere pc's niet Nvidia raid kunnen lezen, maar die zouden toch geen driver in principe nodig moeten hebben..

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:26

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Volgende keer graag dergelijk info meteen in je toicstart posten ...
Zegt de eventvwr op de host PC nog iets boeiends ?

Tijd voor een nieuwe sig..

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Onzin.

Over een netwerk heb je afgezien van NTFS en Sharing ACLs niks te maken met het onderliggende bestandssysteem omdat dat toch over CIFS gaat (SMB).

[ Voor 4% gewijzigd door alt-92 op 06-05-2005 23:02 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Zillion01

Zillion01

Obey your screen!

Topicstarter
BackSlash32 schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 22:58:
Onzin.

Over een netwerk heb je afgezien van NTFS en Sharing ACLs niks te maken met het onderliggende bestandssysteem omdat dat toch over CIFS gaat (SMB).
precies daarom snap ik er nix van
Pagina: 1