Toon posts:

[USB stick] Bescherming eraf -> stick read-only

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Gisteravond wilde ik mijn TwinMOS Mobile Disk III USB stick uit de PC trekken maar dit heb ik verkeerd aangepakt blijkbaar. Ik trok um iets te schijn naar boven en toen schoof de bescherming/behuizing van de stick er deels af. Het gevolg was dat het knopje voor de schrijfbeveiliging losschoot. De stick werkt nu nog naar behoren, maar ... je raad het al ... de schrijfbeveiliging zit er nu op :( Ik kan dus wel dingen er vanaf halen, maar niks meer naar de stick schrijven of ervan verwijderen.

Weet iemand hoe de schrijfbeveiliging van deze stick onder de bescherming werkt? Mis ik misschien een onderdeeltje, want het knopje heeft nu geen weerstand meer en schuift veel te makkelijk heen en weer? Ik heb van alles geprobeerd, maar krijg het niet voor elkaar om de schrijfbeveiliging er vanaf te halen :(

Alvast bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2005 13:19 ]

Verwijderd

mm, je zal eigenlijk even moeten kijken of dat schuifje er voor zorgt dat de verbinding gesloten of geopend is als hij op read only staat. waarschijnlijk is hij dan open.
als je het dingetje dicht soldeert zal hij waarschijnlijk weer te beschrijven zijn.

dit is uit logisch opzicht, tis niet dat ik dit zelf al heb gedaan ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is het vervelende. Ik zie nergens een klepje. Ik zie alleen een klein bokje, waar het schuifje als het ware op ligt. Om dit blokje zit een ijzeren omhulsel. Zou het kunnen dat dit omhulsel contact moet hebben met iets anders van ijzer waardoor ie beschrijfbaar wordt?

Verwijderd

Als het knopje er nog niet is afgebroken soldeer het dan los en kijk of het moet open of gesloten zijn om het te kunnen schrijven en vervang dan het knopje door een nieuw (maar dat gaat groot worden denk ik) ofwel maak je een brugje als t gesloten moet zijn, ofwel laat je het gewoon open.

als het knopje er nog opzit maar gewoon heen en weer schuift kan je mss gewoon een drupje lijm erop laten vallen en het blijft steeds op de schrijfstand staan. waarsch heb je dat knopje toch nog nooit gebruikt...