[Word 2000] Inhoudsopgave & lettergroottes

Pagina: 1
Acties:

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-08 23:14
In Word (2000) heb ik een inhoudsopgave gemaakt die refereert naar de Heading 1 items. Ik heb ook eigen opmaakprofielen gemaakt zodat de inhoudsopgave er super gelikt uit ziet.

Voor de heading1 gebruik ik uiteraard nummering. Nou heb ik die nummering stijlen aangepast, zodat de 1, 2, 3, etc. allemaal veel groter worden dan de headingtekst. Het probleem is alleen dat de inhoudsopgave deze grotere letters ook groter maakt. Dus krijg ik fijn fontsize 72 in mijn fontsize 13 inhoudsopgave. Dit wil ik dus niet, maar ik heb geen idee over een oplossing en Google ook niet :).

Iemand hier tips?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Maakt je inhoudsopgave ook gebruik van je H1 opmaakprofiel dan?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Dennis
Spider.007 schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 15:55:
Maakt je inhoudsopgave ook gebruik van je H1 opmaakprofiel dan?
Nee, die maakt gebruik van TOC1. Maar vergrootte letters worden in de inhoudsopgave ook vergroot. Het is net als dat je een plaatje in een H1 zet, dan komt het plaatje ook in de inhoudsopgave. Het is echt slecht dat je dit niet kan uitzetten (zover ik weet).

• Dennis
Schopje!

• Millennyum
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05-2023
In geval van nood kun je het ook handmatig aanpassen. Maar dan heb je wel het probleem dat je na een 'refresh' van de gegevens het weer opnieuw moet aanpassen.

• Dennis
Millennyum schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 09:30:
In geval van nood kun je het ook handmatig aanpassen. Maar dan heb je wel het probleem dat je na een 'refresh' van de gegevens het weer opnieuw moet aanpassen.
Je hebt eigenlijk altijd een probleem, want vlak voor het afdrukken hergenereert Word altijd de TOC. Dan ben je dus de klos. Ook het converteren naar PDF wordt gezien als afdruktaak en triggert dus ook deze refresh.

• Millennyum
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05-2023
Oh? Is dat dan een optie die je uit kunt zetten ofzo? Want mij is het wel vaker zo gelukt.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:24

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Simpel. Ga naar (engels) : insert > reference > index and tables > table of contents > modify. Hier kan je per hoofdstuk niveau de opmaak bepalen zoals deze in je inhoudsopgave eruit zal zien. Dit is dus onafhankelijk van de opmaak van hoofdstuk stijlen zelf.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Dennis
Microkid schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 12:44:
Simpel. Ga naar (engels) : insert > reference > index and tables > table of contents > modify. Hier kan je per hoofdstuk niveau de opmaak bepalen zoals deze in je inhoudsopgave eruit zal zien. Dit is dus onafhankelijk van de opmaak van hoofdstuk stijlen zelf.
Euh nee. Je hebt opzich wel gelijk, maar de 'style' van de nummering overschrijft de stijl die jij hierboven noemt.

• Microkid

Microkid

Smile

Vreemd. Ik kan rustig beide styles wijzigen zonder dat de ene de andere beïnvloed. Hoe jij dat dan doet snap ik even niet :?

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Dennis
Welke versie van Word gebruik je? Want ik gebruik dus Word 2000, een relatief oude versie. De styles wijzig ik in Format -> Styles. De nummering van de styles via Bullets & nummering.

• Microkid

Microkid

Smile

2003, maar volgens mij zit er wat nummering betreft daar weinig tot geen verschil in.

Verwijderd

Misschien kun je je bestand uploaden, opdat iemand het in een andere Word versie kan proberen.
Of is het erg prive/geheim? :P

• Dennis
Het is inderdaad nogal bedrijfsgeheim ;). Ik probeer het bij mij thuis wel even, daar heb ik gewoon 2003.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:44

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik weet niet of je probleem inmiddels is opgelost, maar ik zit hier met word 2000 gewoon lekker te doen wat jij wilt.
Mijn Header 1 is opgemaakt met een paragraaf teken, gevolgd door een cijfer op 16 punts bold. Beide komen terug in de inhoudsopgave, maar dan zijn ze netjes 12 punts normaal.
Als je een inhoudsopgave genereerd, kan je aangeven welke lettertype en dergelijk moet gebruiken voor de verschillende niveau's, en deze staat boven de gebruikte instellingen in het document.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Pagina: 1