[.NET/COM] comobject niet geregistreerd of ongeldig

Pagina: 1
Acties:

• klaasopurk
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-05 09:13
Ik heb een applicatie in .NET C# ontwikkeld. daarin wordt ook een dll in vb gebruikt die ik zelf geschreven heb. deze dll gebruikt een dll van een applicatie. Ik kon niets anders dan in vb mijn dll schrijven.

ik wil nu de app op windows server 2003 draaien. echter alles werkt totdat ik de dll nodig ben.
ik krijg dan de melding.

het comobject met CLSID {veel cijfers} is ongeldig of niet geregistreerd.

nu wil ik de dll registreren met regsrv32 maar daar krijg ik de melding kan DLLregistrationserver niet bereiken. Dus dat wil ook niet.

Google gaf een aantal oplossingen maar die werkten niet. Zoals dll registreren, .NET framework 1.1 installen (stond er al op natuurlijk) install package maken die alles registreerd enz

wie heeft er een oplossing.

Klaas

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:11
Moet je geen runtime callable wrapper maken van die VB DLL ?
Je kan dit doen dmv tblimp.exe (of is het nu tblexp.exe).

https://fgheysels.github.io/

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
Of in visual studio je dll bij de references invullen. Dan maakt hij de callable wrapper zelf. Maar het lijkt me dat je dat al gedaan hebt?

[ Voor 22% gewijzigd door Infinitive op 04-05-2005 12:50 ]

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Hij maakt idd wel de wrapper. Maar je dll moet nog steeds geregistreerd staan om hem aan te kunnen roepen.

Als je in vb het com component aan wil roepen dan zul je ook nog steeds je dll moeten registreren. Dus volgens mij is de enige werkende oplossing gewoon je dll registreren. Waarom je je dll niet kunt registreren zou ik niet weten. maar dat is weer een ander probleem

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• klaasopurk
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-05 09:13
De dll is idd een referentie in mijn projecten. dat merkt de installer enzo ook. Die kopieert het allemaal automatisch mee.

Waarom de dll niet registreert weet ik ook neit.

Klaas

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
klaasopurk schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 12:59:
Waarom de dll niet registreert weet ik ook neit.
Dan ga je dat dus uitzoeken :P

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Pagina: 1