[suse 9.1] Defineren power button

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:31

Emiel1984

Made in NL

Topicstarter
Onder de powersave functies heb ik ingesteld dat de PC op standby moet gaan wanneer ik de power button kort indruk.

Dit werkt helaas niet. Waarschijnlijk staat de power button op de verkeerde bit gedefineert in linux.
Ik zou daarom willen kijken op welk adres linux de Power button ziet staan.

Is dit mogenlijk?.

Daarbij zou ik dus ook het adres willen veranderen van de bit wanneer deze niet mocht kloppen.

Op google/linux vond ik geen gerelateerde resultaten onder de trefwoorden "definieren power button".
En onder de help zelf van linux kwamen ook geen onderwerpen naar voren die me konden helpen.

Via de konsole lukt het me wel om het systeem in standby te zetten maar deze gaat daar direct direct weer 'uit' ( terug naar normale mode) helaas. Maar dat is het volgende probleem..ik zou eerst willen kijken of hij iig op de power button kan gaan reageren.

alvast bedankt voor alle reacties die komen gaan ..

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 13:38
Erg belangrijk is het type moederbord en de powersave opties die ondersteund worden (APM/ACPI), je kernel etc. (Ik kan je niet helpen maar zet die info er even bij.)

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:31

Emiel1984

Made in NL

Topicstarter
ACPI word ondersteunt door het moederbord.
6.2 is de kernel van suse 9.1

Het vreemde is dat de ACPI map niet aanwezig is onder /proc/sys/

DIt zou naar mijn idee wel het geval moeten zijn. Net als de howto's die je vind op het internet over ASPI onder linux.. zoals op

http://www.columbia.edu/~ariel/acpi/acpi_howto.txt

Linux geeft wel aan dat hij de Mode's SO , S1 en S5 ondersteunt dus hij herkent de modes wel;
S0 geen powersave
S1 standby
S5 off

[LTS][MTS][HTS]