Ik ben ook is op linux mandrake overgestapt. Allemaal leuk en aardig, maar nu heb ik wireless internet.
En toen bleek dat de speedtouch 120 drivers alleen voor windows waren.
Ik dus even verder gezocht, en ik kwam bij de helpdesk van adsl.
De site was helaas verouderd, en hier waren nu de nieuwe drivers te downloaden. Deze handleiding gevolgd. Dit was ook al een klein beetje verouderd, maar gelukkig kon ik nog de bestanden vinden die bij mijn kernel hoorde.
Dit ging gelukkig nog allemaal goed:
Mijn zoektocht door gezet, kwam ik bij de orinoco drivers. De manual even gevolgd.
Mijn eigen package gebuild. En alles gewoon doorlopen.
Ik dacht dat alles goedgegaan was, dus ga ik naar config
Daar moest ik eerst even iwconfig intypen, maar daar krijg ik dit resultaat:
Kan iemand mij hier misschien wel op de goede weg helpen?
En toen bleek dat de speedtouch 120 drivers alleen voor windows waren.
Ik dus even verder gezocht, en ik kwam bij de helpdesk van adsl.
De site was helaas verouderd, en hier waren nu de nieuwe drivers te downloaden. Deze handleiding gevolgd. Dit was ook al een klein beetje verouderd, maar gelukkig kon ik nog de bestanden vinden die bij mijn kernel hoorde.
Dit ging gelukkig nog allemaal goed:
Maar toen ik bij ´rpm -Uvh speedtouch-1.3.1-1.amd64.rpm´ kwam kreeg ik de volgende melding:tar zxvf speedtouch-1.3.tar.gz
cd speedtouch-1.3
./configure
make
make install (as root)
Ik vervolgens naar configuatie > pakketten installeren gegaan, op ppp en pppoe gezocht. Maar er kwamen geen resultaten.error: Failed dependencies:
pppoe is needed by speedtouch-1.3.1-1
Mijn zoektocht door gezet, kwam ik bij de orinoco drivers. De manual even gevolgd.
Mijn eigen package gebuild. En alles gewoon doorlopen.
Ik dacht dat alles goedgegaan was, dus ga ik naar config
Daar moest ik eerst even iwconfig intypen, maar daar krijg ik dit resultaat:
Ik heb het eerst eens op het mandrake forum geprobeerd, maar daar kwamen ze er op een gegeven moment er ook niet meer uit. Zie dit topic.lo no wireless extensions.
eth0 no wireless extensions.
sit0 no wireless extensions.
Kan iemand mij hier misschien wel op de goede weg helpen?