Toon posts:

Temp uitlezen van een FX5200

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben bezig met een mediacenter systeem, heb daar nu een fx5200 kaartje ingezet maar ik wil daar de temp bij uitlezen maar ik kan niets vinden in de standaard drivers. Met welk tooltje kan ik makkelijk de temp uilezen van dat ding?

Ik wil dit omdat de kaart nu passief gekoeld is maar daar komt een reserator 1 op te zitten en ik wil wel even weten wat het verschil is in temp met die koeltoren en het orginele koelertje.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2005 11:34 ]

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:37

Nemesizz

Untouchable

Door een externe termometer te gebruiken.

Die kaart heeft namelijk geen eigen temp sensor, dus dan lukt het je nooit om een temp uit te lezen :P

Verwijderd

Topicstarter
Noem eens een geschikt extern temp metertje als je durft :)

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:24
elektrische thermometer :?

[ Voor 30% gewijzigd door ID-College op 04-05-2005 11:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja ok, maar er zijn toch zeker ook wel temp meters te krijgen die aan te sluiten zijn op een interne usb oid zodat je constant de temp kunt uitlezen??

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

NTC?
Eigenlijk is het gewoon een weerstandje die verandert naarmate de temperatuur verandert. De verandering in weerstand kan je weer door andere dingen om laten zetten in een temperatuur. (moet geijkt worden bijv.) Electrische termometer is dus eigenlijk meer dan alleen even een sensortje.

Verwijderd

Nee dit onmogelijk die kaart geeft gewoon geen data af over de temperatuur. Laat staat dat er een ingebouwde tempsensor in zit.

De enige oplossing is een externe te gebruiken.
ID-College schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 11:41:
usb en temperatuur van je videokaart, daar vat ik hem niet ech... Wat heeft dat met elkaar te maken dan? :?
Maar als er geen sensor ergens in zit kun je toch ook niets uitlezen :)
Hij denkt dus dat zijn gegevens deze gegevens wel verstuurd naar het moeder oid en dat hij daar met een temperatuur usb meter :Y)
de temp kan uitlezen

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2005 11:43 ]

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:24
usb en temperatuur van je videokaart, daar vat ik hem niet ech... Wat heeft dat met elkaar te maken dan? :?
Maar als er geen sensor ergens in zit kun je toch ook niets uitlezen :)

[ Voor 26% gewijzigd door ID-College op 04-05-2005 11:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel precies wat ik schreef, zijn er geen (externe) sensoren op de markt die je kunt aansluiten op een interne usb poort (dus die op het moederbord) en die je met een stukje software uit kunt lezen. Dan kun je die sensor op het te meten onderdeel plakken en kun je dus de temp nauwkeurig volgen...

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-02 15:10

DaWaN

'r you wicked ??

Als ie al passief is wat wil je dan verbeteren aan koeling? Probeer anders eens een ander soort temp sensor; je vinger :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 11:45:
Ik bedoel precies wat ik schreef, zijn er geen (externe) sensoren op de markt die je kunt aansluiten op een interne usb poort (dus die op het moederbord) en die je met een stukje software uit kunt lezen. Dan kun je die sensor op het te meten onderdeel plakken en kun je dus de temp nauwkeurig volgen...
Kijk zoiets bestaat wel.

http://www.perfect-systems.nl/info.asp?info=54821 Zoiets als dit bedoel je toch ?

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat komt in de buurt, alleen ik wil geen extern display maar via software de boel uitlezen. Heb nl. voor een klein vermogen een Dign HV5 Mediacenterkast gekocht van geschuurd metaal en dan is het een beetje zonde om zo'n knaken ding er aan te hangen he 8)7.

En de reden dat ik die passieve kaart wil waterkoelen is dat de kast van binnen veelste warm wordt. De CPU blaast nu ook alles nog naar binnen er er zitten twee harddisks in en ook nog een passief gekoelde northbridge. Aangezien die kast mooi is om te zien is het een waardeloos ding wat hitte afvoer betreft. Dus alle hitte wil ik gewoon naar buiten halen, in dit geval met een reserator.

Dus nu is het nog zoeken naar een usb of serieel temp.sensor....
Pagina: 1