Ervaringen beamergebruik voor tv

Pagina: 1
Acties:

• activeX1
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-02 17:35
Voor een klant ben ik op zoek naar een beamer die gebruikt gaat worden om televisie te kijken in een woonkamer. De muur tegenover het projectiescherm staan 2 klapdeuren die niet verduisterd kunnen en zullen worden. Nu zie ik genoeg topics die een beamer aanraden met hoge lichtopbrengst (3000 lux).
Als ik een duurder segment beamers neem (bijvoorbeeld http://www.sony.nl/ShowPr...rojector&product=VPL-CX80 ) zou dit dan nog een fatsoenlijk beeld opleveren? Bij projectie op een witte muur wel te verstaan.
Let op, deze man wil een hoop geld uitgeven voor zo'n apparaat maar moet wel gewoon super kwaliteit zijn. Is deze beamer goed voor tv kijken (resolutie e.d.)? Ik zag dat men de VPL-HS50 aanraade vanwege de 16:9 ondersteuning, iets wat de VPL-CX80 niet heeft (4:3), echter de HS50 heeft maar 1200 lumen.

Iemand hulp te bieden? ;)

Verwijderd

Voor normaal tv kijken is een beamer niet echt aan te raden, en wat ik tot nu toe heb gezien (zelfs de duurdere) kunnen ze geen super beeld weergeven bij daglicht, maar dan heb ik nog niet het duurste segment bekeken. Misschien moet je eens gaan kijken naar de sony qualia serie

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:10

Arjan A

Cenosillicafoob

TV-kijken met een beamer wordt nooit zo mooi en strak als een DVD-tje.
Vergelijk het maar eens met het beeld dat een TV-kaart op je monitor produceert. Het ligt aan de resolutie van het TV-beeld en het feit dat het analoog over de ether geslingerd is.
De beste resultaten krijg je denk ik icm digitale televisie.
Wat betreft licht en verduistering: je komt dan inderdaad in het duurdere segment uit,

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• activeX1
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-02 17:35
Welke aansluiting zouden jullie gebruiken voor de beamer/projector. Ik wil een aparte tuner aansluiten om ook kabel tv te kunnen ontvangen. Ik wilde de volgende tuner gebruiken, deze ondersteund alleen een VGA output, is dit voldoende?
http://www.twintek.nl/tvbox9.html

Verwijderd

Als die klant veel wil uitgeven ben je denk ik beter uit met een kanjer van een LCD/Plasma scherm. Zeker als er hoodzakelijk naar TV zal gekeken worden. Hoe je het ook draait of keert, er zijn veel nadelen aan projectoren. Als er niet in een goed te verduisteren ruimte te projecteren valt en er geen écht projectiescherm mag hangen lijkt het mij weggegooid geld.