Nad 3300 linker kanaal slecht

Pagina: 1
Acties:

• Stijnd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:13
Nou ik weet het nu zeker, mijn linker uitgang is verrot, ik hoor namelijk een krakend geluid wat niet om aan te horen is!

Klopt het dat als ik me speakers (2 stuks) op het rechter kanaal hang (a&b aan), en de balance helemaal op rechts zet, ik het totale vermogen op het rechter kanaal krijg... (dit is 2x80watt, wordt dit dan 160 over 1 kanaal of beredeneer ik nu wat verkeerd) - ig als ik dit doe klinken me speakers goed. Ik kan niet nagaan op internet of dit het geval is en hoop dat een van jullie dit weet. Ik weet dat ik dan geen stereo geluid meer heb maar dat boeit me niet zo veel.

[ Voor 5% gewijzigd door Stijnd op 04-05-2005 11:16 ]

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-02 23:29
Dan gebruik je maar één kanaal en levert je versterker dus maar 1x80 Watt.. Als je het goed vind klinken moet je het vooral doen, maar dan mis je dus wel alles wat in het linker kanaal zit.

Ik vind het persoonlijk een beetje vreemd dat je wel een NAD versterker gebruikt, maar dat het je niet uitmaakt dat je geen stereo hebt, NAD is toch een redelijk high-end merk.

Als je een soldeerbout hebt, zou je eens kunnen proberen de eindtorren opnieuw te solderen, het wil namelijk wel eens gebeuren dat oude solderingen scheuren waardoor ze geen goed contact meer maken.

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

• Stijnd
DuDePrOdUcTiOnS schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 15:40:
Dan gebruik je maar één kanaal en levert je versterker dus maar 1x80 Watt.. Als je het goed vind klinken moet je het vooral doen, maar dan mis je dus wel alles wat in het linker kanaal zit.

Ik vind het persoonlijk een beetje vreemd dat je wel een NAD versterker gebruikt, maar dat het je niet uitmaakt dat je geen stereo hebt, NAD is toch een redelijk high-end merk.

Als je een soldeerbout hebt, zou je eens kunnen proberen de eindtorren opnieuw te solderen, het wil namelijk wel eens gebeuren dat oude solderingen scheuren waardoor ze geen goed contact meer maken.
ja die nad heb ik 2de hands op de kop getikt... en die eindtoren, hoe ziet dat ding eruit? is dat 1 van die 2 hele grote spoelen?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:33

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Dat krakend geluid kan ook van wat anders komen, namelijk:
- verouderde potmeter van de volumeregeling
- verouderde relais voor de eindtrappen.

Zelf had ik een NAD 3100 en na 10 jaar hadden de relais het begeven. Het kraakte regelmatig. Na vervanging door nieuwe klonk het weer zoals het hoorde. Ook kan je potmeter op zijn, er kan stof in zitten. Wellicht ook even nakijken.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-02 23:29
Stijnd schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 15:46:
[...]

ja die nad heb ik 2de hands op de kop getikt... en die eindtoren, hoe ziet dat ding eruit? is dat 1 van die 2 hele grote spoelen?
De eindtorren (oftewel: eindtransistoren) zijn waarschijnlijk zwarte blokjes met 3 pootjes die tegen het koellichaam zitten geschroefd. Hoeveel er precies per kanaal in zitten weet ik niet.

Wat Microkid zegt is ook een mogelijkheid en is wat gemakkelijker te proberen. Wordt het kraken erger als je tegen de volumeknop aantikt of er aan draait? Dan zou het idd de potmeter kunnen zijn. Als je die wilt vervangen zou ik wel voor een kwalitatief goede gaan en niet voor zo'n standaard dingetje van € 0,25 die ze bij de elektroboer hebben... :)

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

• Stijnd
De potmeter is het niet, ik ga die andere dingen even proberen
Pagina: 1