Is dit een goeie ( game ) pc?

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevels
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01:05
Hallo iedereen , Dit is mijn informatie hieronder en hoop dat ik weer is het niet in de verkeerde topic heb gedaan, Ik doe het nooit expres echt waar, Ik zocht naar goed forum maar had dit niet gezien, Dus vergeef me en hoop dat ik het nu goed doet!

Huidig systeem:

Computer:
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Professional

Moederbord::
CPU Type AMD Athlon 64, 2000 MHz (10 x 200) 3200+
Moederbordnaam Asus A8V Deluxe (5 PCI, 1 AGP, 4 DDR DIMM, Audio, Gigabit LAN, IEEE- 1394)
Moederbord Chipset VIA K8T800Pro, AMD Hammer
Systeemgeheugen 512 MB (DDR SDRAM)
BIOS Type AMI (10/27/04)

Scherm:
Video kaart NVIDIA GeForce FX 5700VE (256 MB)

Multimedia:
Geluidskaart VIA AC'97 Enhanced Audio Controller

Opslag:
IDE apparaat VIA Bus Master IDE Controller
SCSI/RAID apparaat D347PRT SCSI Controller
SCSI/RAID apparaat VIA Serial ATA RAID Controller
SCSI/RAID apparaat WinXP Promise FastTrak 378 (tm) Controller
SCSI/RAID apparaat WinXP Promise RAID Console SCSI Processor Device
Diskettestation Diskettestation
Harde schijf WDC WD1200BB-00DWA0 (111 GB, IDE)
Optische Station Generic DVD-ROM SCSI CdRom Device
Optische Station JLMS XJ-HD166S (16x/48x DVD-ROM)
Optische Station LITE-ON LTR-52327S (52x/32x/52x CD-RW)
SMART Status harde schijf OK

Partities:
C: (NTFS) 29996 MB (23897 MB vrij)
D: (NTFS) 60000 MB (31707 MB vrij)
E: (NTFS) 24466 MB (7261 MB vrij)

Wat doe ik er mee?

Internetten, Games, Word Typen, Photoshoppen

Waar zat ik aan te denken en klachten?
(Ik heb trouwens sinds week nieuw processor en moederbord hopelijk goeie aankoop)
Nou nu heb ik niet zozeer klachten , maar wou wel 2 dingen hierover vragen!
Is dit opzich een goeie pc ?
Ik game best vaak met deze computer daar is die toch wel geschikt voor ?
Ik game vaak maar soms irriteer ik me wel aan soms lange laadtijden, en kleine schokjes maar dat kan toch ook aan spel liggen?
Ik heb op achtergrond Norton Internet Security 2005 draaien moet ik die uit doen als ik niet op internet bezig ben zodat gamen soepeler verloopt of maakt dat niet veel uit?

Ik hoop dat die te overzien is misschien teveel extra informatie maar beter te veel dan te weinig en hopelijk niet teveel noob vragen.!

Alvast bedankt,
Nevels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:07

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Als je goed wilt gamen, neem dan ook een fantsoenlijke geluidskaart :)
zie het Audio, Video & HiFi Forum fora daarvoor.

Als je echt wilt Photoshoppen en echt wil gamen, zou ik ook 1024 DDR aanraden, 512 is net te langzaam.

En imo vraagt Norton Internet Security te veel processen/geheugen op, en schakel ik altijd uit tijdens games.

Maar wat is je budget :?
voor €1500 euro zou je namelijk veel betere spullen kunnen kopen, maar voor €700 is dit goedkoop ;)

Wat voor spellen wil je spelen :?
Wil je spellen spelen die grafisch veel van je videokaart vergen, zou ik toch een andere videokaart nemen. Er zijn op dit moment veel spellen die veel vragen van je videokaart (denk aan HL2, DoomIII, Farcry).
Dus ga je voor high-end of niet ? :)

[ Voor 35% gewijzigd door Outerspace op 04-05-2005 11:06 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

:) Volgens mij gaan aantal mensen nog zeuren maar je CPU is geen bottleneck maar je videokaart. Als je toch nieuwe systeem gaat halen dan moet je naar snelheid en review van aantal websites doornemen en die 5700 is op zich niet slecht kaart maar voor iets meer geld kun je ook 6800LE gaan halen die gewoon veel sneller is. En dat schok tijdens game kan van alles zijn maar Norton neemt veel resource(geheugen) in beslag dus ik zal kleinere proggie gebruiken. Verder is het wel ok volgens mij voor gangbare games.....

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Videokaart is ook niet echt denderend goed, als ik jou was dan zou ik een 6600 of 6600 gt kopen dan kun je in ieder geval weer een hele tijd vooruit want die kaart die je nu hebt die gaat het denk ik niet meer zolang trekken. En verder ook 512 mb geheugen erbij prikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DUBBEL

niet voor niets op slot, als iemand iets tegen je zegt kan je dat ook aannemen i.p.v weer een topic openen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2005 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevels
Ik heb net dingen gekocht. Misschien koop ik meer geheugen maar daar wacht ik nog even mee dan,. En ik speel far cry wel jah nu ook op hoogste settings bijna zonder schokken alleen wel lange laadtijden. En toen ik deze videokaart kocht waren er nog niet veel betere daarom kocht ik deze!
Maar alvast bedankt voor de reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevels
Jah weet ik maar is toch goed ik zet hem nu in de goeie forum of mag dat niet :?
Ik ben niet boos ofzo begrijp dat ik toen verkeerd had gedaan maar heb het goed bedoeld!

[ Voor 38% gewijzigd door Nevels op 04-05-2005 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-10 07:39

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Norton uitschakelen is inderdaad een goed idee, dat vreet systeembronnen. En 512MB kan de oorzaak zijn van lange wachttijden bij het laden van games. Mij lijkt de videokaart wel een bottleneck voor zo'n systeem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:07

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 11:09:
DUBBEL

niet voor niets op slot, als iemand iets tegen je zegt kan je dat ook aannemen i.p.v weer een topic openen.
dat hoef je heus niet te melden in een topic hoor. plaats dan een tr ofzo :/
Nevels schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 11:11:
Jah weet ik maar is toch goed ik zet hem nu in de goeie forum of mag dat niet :?
Ik ben niet boos ofzo begrijp dat ik toen verkeerd had gedaan maar heb het goed bedoeld!
Je hebt hem wel in het goede forum geplaatst, alleen zou je inderdaad beter even kunnen kijken bij "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" part 10

Het was sowieso de bedoeling dat je meer info gaf (heb je imo ook gedaan), alleen er miste nog bepaalde dingen in, bijvoorbeeld dat highend gaming en je budget :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaeger
  • Laatst online: 04-04-2020
Ik heb BIJNA dezelfde computer als jij (zelfde moederbord, pro, videokaart) maar dan heb ik 1024 MB geheugen. De videokaart is naar mijn mening wat matig dan zou ik toch voor een iets betere gaan. Als je meer geld te besteden hebt en zware games wilt spelen..koop een betere video kaart en meer geheugen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

is opzich wel ok, maar eigelijk moet je 1024 mb ram hebben en een 6600GT of 6800LE

maar post nu waar het hoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je omschrijft vaag, je beschrijft je hardware dodelijk uitgebreid en onlogisch zeg gewoon:

cpu type
mobo type
geheugen type, snelheid
VGa kaart type snelheid
OS
overige drives
evt. I/O controllers
evt beeldscherm(handig voor game advies)

dan kan je je probleem vragen of omschrijven, je SP ziet er duidelijk uit maar ik snap je probleem niet.

je vraagt of je kan gamen maar wat? tetris , pong? of half life, doom 3 of weet ik veel wat, en wat photoshop je? images van 10 kb of hele foto`s van een 8MP camera?

en waarom heb je in godsnaam een CD-Rom CD-RW en een DVD-ROM. voor dat geld kan je 1 dual layer DVD-RW kopen die alles kan wat die ander ook kunnen

EDIT*

dit bedoel ik met onduidelijk:
IDE apparaat VIA Bus Master IDE Controller
SCSI/RAID apparaat D347PRT SCSI Controller
SCSI/RAID apparaat VIA Serial ATA RAID Controller
SCSI/RAID apparaat WinXP Promise FastTrak 378 (tm) Controller
SCSI/RAID apparaat WinXP Promise RAID Console SCSI Processor Device
Diskettestation Diskettestation
Harde schijf WDC WD1200BB-00DWA0 (111 GB, IDE)
Optische Station Generic DVD-ROM SCSI CdRom Device
Optische Station JLMS XJ-HD166S (16x/48x DVD-ROM)
Optische Station LITE-ON LTR-52327S (52x/32x/52x CD-RW)
SMART Status harde schijf OK

ik moet hier zoveel moeite voor doen om eruit te halen wat er nou in zit:

IDE Controller "VIA" onboard is logisch
S-ATA controller "VIA" onboard is logisch
SCSI/RAID apparaat WinXP Promise FastTrak 378 (tm) Controller :? :? SCSI of SATA ?
SCSI/RAID apparaat WinXP Promise RAID Console SCSI Processor Device :? :? welk type ?
diskette
HD WD 111 GB :?
DVD-Rom SCSI of CD ROM SCSI :?
DVD-Rom
Lite-On CD-RW
smart status ok :?

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2005 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:07

Santford

FP PowerMod
Voor een game-pc is je grafische kaart aan de magere kant, ook een wat betere geluidskaart zou geen kwaad kunnen en als je dan toch bezig bend zou je nog een reepje 512mb ram erbij kunnen steken al is 512mb opzich al genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zoals hiervoor gemeld:

- andere videokaart.
- meer RAM (minimaal 1024Mb)

Zelf zou ik extra zeggen: 2e HDD op S-ATA. Waarom? Ik hou graag mijn swap-files voor Windows/Photoshop/3DsMax gescheiden van mijn Windows-schijf voor een iets hogere performance aangezien je minder swapt op 1 schijf (en dus veel meer met je koppen bezig bent).

Kon het even niet vinden in je startpost, maar wat voor voeding hangt er nu in (merk/type/vermogen), want met plaatsing van nieuwe videokaart en/of HDD kan het wel eens kritisch worden.

Over de geluidskaart; afhankelijk wat je er aan apparatuur achter hebt hangen kan je upgraden. Zelf heb ik ook zo'n onboard-kaartje maar wel met glas aangesloten op mijn DTS-versterker. En ja, ik geniet met volle teugen van EAX-geluiden en zogenaamde surround-spellen.

[ Voor 21% gewijzigd door MAX3400 op 04-05-2005 11:29 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevels
Trouwens even voor duidelijkheid ik wou hem hier ook in posten iedereen.
"Wat kan ik het beste hieraan upgraden" part 10

Maar iemand zei dat dat niet moest en ik ben nieuw daarom dacht ik dat dat wel waar zou zijn!

En ik speel meetal zware games zoals , far cry, swat 4 etc

[ Voor 16% gewijzigd door Nevels op 04-05-2005 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-10 08:33
Voor een goede game pc heb je gewoon een dikke videokaart nodig. Je moet gewoon minimaal 300 euro uitgeven wil je een beetje kunnen gamen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevels
MAX3400 schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 11:28:
Zelf zou ik extra zeggen: 2e HDD op S-ATA. Waarom? Ik hou graag mijn swap-files voor Windows/Photoshop/3DsMax gescheiden van mijn Windows-schijf voor een iets hogere performance aangezien je minder swapt op 1 schijf (en dus veel meer met je koppen bezig bent).
Ik heb niet zoveel verstand van computers aangezien ik niet eens wet wat swap-files zijn en S-ATA!
Ik heb gewoon wat ik dacht belangerijkste informatie gekopieerd van Everest af zodat jullie er wat van mijn pc wisten.

Maar tot nu toe harstikke bedankt,
Dus videokaart
En geheugen
En misschien geluidskaart ok!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ID-College schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 11:44:
Voor een goede game pc heb je gewoon een dikke videokaart nodig. Je moet gewoon minimaal 300 euro uitgeven wil je een beetje kunnen gamen :)
ja een goede game pc wel ja, maar voor 120/180 € heb je ook al een kaart waar je op een weliswaar lager resolutie ook goed uit de voeten kan (GF6600TD 256mb). een goede game pc heeft idd een video kaart bij zich van rond de 300/400 euro maarja tegenwoordig ben je zonder SLI ook al een loser.

ik vind dat je met fx5700 geen goede game kaart hebt. dus op de vraag "is dit een goede game pc" antwoord ik : NEE

gooi er dubbel geheugen in een minimaal een FX 6600 en een goeie geluidsplank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevels
Dit kan ik alleen vinden over mijn voeding:
Merk is Maxpower
En bij Everest staat

Koelingsventilatoren:
CPU 1430 RPM
Chassis 3293 RPM
Stroomvoorziening 1350 RPM

Meer weet ik niet waar ik informatie over koeling kan vinden 8)7

Maar welke videokaart raden jullie me aan dan ?
Voor gamen en zo goedkoop mogelijk, Liefst nog rond de 200 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevels
Ok bedankt "kampoe1" zal ff kijken naar die videokaarten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

ID-College schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 11:44:
offtopic:
Jajaja, en binnenkort dik 600 euro voor een kaartje met 512Mb geheugem
Nevels schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 11:47:
[...]

Ik heb niet zoveel verstand van computers aangezien ik niet eens wet wat swap-files zijn en S-ATA!
Ik heb gewoon wat ik dacht belangerijkste informatie gekopieerd van Everest af zodat jullie er wat van mijn pc wisten.

Maar tot nu toe harstikke bedankt,
Dus videokaart
En geheugen
En misschien geluidskaart ok!
Je moederbord ondersteunt Serial ATA (S-ATA) en IDE-schijven (PATA). De scshijf die je nu hebt is een IDE-schijf en zo te zien heb je op dit moment 3x een CD/DVD-station. In principe zijn dus al je IDE-aansluitingen in gebruik. Dan zou je terug kunnen vallen op je S-ATA-controller (SCSI/RAID apparaat VIA Serial ATA RAID Controller ) om een extra schijf bij te plaatsen.

Je SWAP-files zijn tijdelijke bestanden die Windows niet in je RAM kwijt kan op bepaalde momenten. Standaard zal Windows in ieder geval ongeveer 1.5Gb reserveren hiervoor (zoek maar eens op de file pagefile.sys op C:), maar ook Photoshop maakt gebruik van eigen tijdelijke bestanden. En als je dus voor je hele systeem dit soort tijdelijke bestanden (maar ook voor Nero om te branden ofzo) op een andere schijf plaatst, kan je je voorstellen dat Windows wat rustiger kan blijven op zijn eigen schijf en tijdelijke bestanden makkelijker kan lezen van een andere schijf.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Deze reactie voegt niks toe.

[ Voor 85% gewijzigd door Laurent op 04-05-2005 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevels
De scshijf die je nu hebt is een IDE-schijf en zo te zien heb je op dit moment 3x een CD/DVD-station.
Heb er 2 die andere is een virtuele schijf , vergeten weg te laten 8)7

En bedankt nou begin ik het te snappen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nevels schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 11:53:
Merk is Maxpower
Vervang die Maxpower maar ;) Budget dingen en als je een beetje fatsoenlijk de eerste jaren met je pc wilt omgaan kun je het beste iets meer geld uitgeven aan een voeding (zelf van geleerd) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nevels schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 11:53:
Merk is Maxpower
En bij Everest staat

Koelingsventilatoren:
CPU 1430 RPM
Chassis 3293 RPM
Stroomvoorziening 1350 RPM

Meer weet ik niet waar ik informatie over koeling kan vinden 8)7

Maar welke videokaart raden jullie me aan dan ?
Voor gamen en zo goedkoop mogelijk, Liefst nog rond de 200 euro!
ok 200 € kan je een 6600GT kopen bij alternate volgens bij precies 199€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevels
Bedankt :)
Maar ik koop denk ik eerst geheugen en later nog een videokaart.
Nou snap ik niet , Ik ga altijd naar norrod toe, En zie net dat die winkel 2x 256 mb Crucial erin heeft geplaatst in plaatst van 1x 512 mb crucial , dan had ik ook meer ruimte, Weten jullie een goeie reden waarom zei dat deden want nou zie ik dat ik 20 euro meer heb betaalt :?

[ Voor 95% gewijzigd door Nevels op 04-05-2005 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit: dual channel idd, (is sneller) ik had gelezen dat je een 2800+ had en die is alleen op 754 zonder dual channel :z
je processor gaat het wel moeilijker krijgen met 2x256 en 1x 512
je kan natuurlijk vragen of je het mag ruilen :p

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2005 12:22 . Reden: verkeerd gelezen. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Nevels schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 12:11:
Bedankt :)
Maar ik koop denk ik eerst geheugen en later nog een videokaart.
Nou snap ik niet , Ik ga altijd naar norrod toe, En zie net dat die winkel 2x 256 mb Crucial erin heeft geplaatst in plaatst van 1x 512 mb crucial , dan had ik ook meer ruimte, Weten jullie een goeie reden waarom zei dat deden want nou zie ik dat ik 20 euro meer heb betaalt :?
Dat deden ze voor het dual channel. Ik zou overigens er EERST een 6600GT ingooien en misschien je mem wat optweaken. Maar 512 is nog wel te doen (ook voor die games) en die 5700 blijft daar toch echt een beetje achter. Veel succes :) .

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevels
Ok maar over het geheugen, Ik heb geen 2800, Ik heb een 3200! op een 939 Moederbord!
En die heeft Dual-channel!
Ik vraag wel of ik het mag ruilen idd.
Maar ga je echt verschil merken in 512 en 1 Gig?
Kan ik niet die 256 2X eruit halen en er 1 Gig inzetten!

[ Voor 6% gewijzigd door Nevels op 04-05-2005 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
In de huisregels, waar in het vorige topic is naar gelinkt, staat ook het een en ander over zelfonderzoek. Eigenlijk is het de bedoeling de regels van dit subforum na te leven; er zijn speciale regels in het leven geroepen voor de systeemvragen.

Je topic voldoet niet aan deze regels en gaat dan ook op slot. Als je het niet eens bent met een mod, kun je gewoon een mail sturen hierover. We staan je graag te woord. Het is echter niet de bedoeling zomaar een nieuw topic te openen; er is een grote kans dat het dan opnieuw mis gaat.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.