Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Marquant MP3 speler, krijg er geen muziek op!

Pagina: 1
Acties:
  • 1.283 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik ben nieuw hier, en hoop dat ik dit in het goede topic plaats!
Mijn schoonzusje heeft een MP3 spelertje van het merk Marquant gekocht. Ik heb al een beetje op het forum gekeken, en gezien dat de meeste niet erg enthousiast waren over dit merk :) Maar goed, mijn schoonzusje heeft niet zoveel geld en wil nu graag haar cd's op de MP3 krijgen, alleen staat er niks in het boekje hoe dat te doen. Dus, heeft iemand enig idee? Ik heb geprobeerd het uit te zoeken, maar ben echt een leek op het gebied van MP3 spelers, dus ik weet helemaal niet wat ik moet doen. Moet ik de bestanden van de cd eerst omzetten naar MP3's? Zo ja, hoe doe ik dat? En hoe komen ze dan op de MP3 speler te staan?

Alvast bedankt!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-11 23:21
Heb je een mp3 cd-speler of een mp3 geheugen speler? (Marquant maakt ze allebei geloof ik)

I see red pixels.

• Yoram
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-08 14:22
Als je muziek van een muziek cd wil afhalen moet je dat met een ripper ofzoiets doen, je kan namelijk niet rechtreeks muziek kopieeren van de muziek cd af naar de mp3 speler. Ik gebruik CDex. om muziek te rippen, werkt best goed vind ik.

Hallo!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:11

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Eerst rippen met Lame/CDex.
Dan zou je eventueel drivers moeten installeren voor je mp3 speler.
Dan je mp3 speler koppelen aan je pc door middel van een usb kabel.

en dan overzetten die hap :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Gewoon ff de search gebruiken, dan vind je wel een paar aardige topics .

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties!
Kan ik die ripper van internet downloaden?
En de driver ook?
Het is geen mp3 cd-speler trouwens!

Gr

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 17:49:
Bedankt voor de reacties!
Kan ik die ripper van internet downloaden?
En de driver ook?
Het is geen mp3 cd-speler trouwens!

Gr
Misschien kan je een technische buurjongen/neef om hulp vragen? uit het topic blijkt dat je niet heel veel ervaring hebt met computers :Y) Verder zijn die programmatjes wel degelijk te downloaden. Google er eens naar ;)

• Levi Strauss
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Klopt, er zijn veel programmatjes.. Via Windows Media Player kan je gewoon MP3 Rippen.
Je moet dan wel WMP 10 hebben.

Als je naar Extra » Opties gaat en je kijkt onder het tabblad Muziek Rippen kun je de instellingen doen. MP3 en WMA zijn mogelijk. Ik weet niet wat die MP3 speler ondersteund. :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zich ben ik wel thuis met computers, maar niet met die MP3 spelers! Ik heb inderdaad ondervonden dat je met mediplayer kunt rippen. Dat is dus gelukt! Alleen passen er maar 8 singles op, dus iets van 16 liedjes! Moet ik de bestanden op de een of andere manier nog kleiner maken?

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 23:12:
Op zich ben ik wel thuis met computers, maar niet met die MP3 spelers! Ik heb inderdaad ondervonden dat je met mediplayer kunt rippen. Dat is dus gelukt! Alleen passen er maar 8 singles op, dus iets van 16 liedjes! Moet ik de bestanden op de een of andere manier nog kleiner maken?
Er vanuit gaande dat het ding 128MB heeft: 128/16=8MB per liedje.
Ik denk dat je een bitrate van 320Kbps gebruikt hebt :) je kunt voor die mp3speler beter 128Kbps gebruiken.
Overigens kun je ook zelf ff wat initiatief tonen, en op Google naar wat informatie zoeken, want dit is toch wel erg basic.

Verwijderd

Verwacht in een simpele mp3 speler als de marquant geen wonderen. Met een 128mb speler zal je idd niet veel nummers er op kwijt kunnen. Reken ongeveer 1mb per minuut bij 128kbps dus ongeveer 2 uur. Dat zijn dus idd ongeveer 16 singles.

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 23:15:
Verwacht in een simpele mp3 speler als de marquant geen wonderen. Met een 128mb speler zal je idd niet veel nummers er op kwijt kunnen. Reken ongeveer 1mb per minuut bij 128kbps dus ongeveer 2 uur. Dat zijn dus idd ongeveer 16 singles.
Ow, laat maar. Never mind :X

Ik zat te reken in nummers, jij in singles(uitgegaan van 2 liedjes per single)

[ Voor 17% gewijzigd door heracles op 04-05-2005 23:22 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

@hierboven

Je hebt geen vast aantal liedjes op een mp3speler, het hangt er gewoon vanaf in wat voor kwaliteit je ze er op zet.
Als je ze in 64Kbps WMA eropzet, dan kun je nog veel meer kwijt.

Verwijderd

Topicstarter
RoD schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 23:14:
[...]

Er vanuit gaande dat het ding 128MB heeft: 128/16=8MB per liedje.
Ik denk dat je een bitrate van 320Kbps gebruikt hebt :) je kunt voor die mp3speler beter 128Kbps gebruiken.
Overigens kun je ook zelf ff wat initiatief tonen, en op Google naar wat informatie zoeken, want dit is toch wel erg basic.
Nou sorry dat ik niet zo'n slimmerd ben als jij :P
Ik heb al gezocht op google natuurlijk, maar ik kwam er niet uit, en via google kwam ik hier terecht. Ik begon mijn topic al met de mededeling dat ik een echte leek ben op het gebied van MP3 spelers.
Ik heb ook geen idee wat een bitrate is en ook niet hoe ik die lager krijg. Kan ik dat ergens veranderen?
Ik heb nu dus de liedjes geript met media player, en daarna gekopieerd naar de F schijf (de MP2\3 speler)

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
RoD schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 23:20:
@hierboven

Je hebt geen vast aantal liedjes op een mp3speler, het hangt er gewoon vanaf in wat voor kwaliteit je ze er op zet.
Als je ze in 64Kbps WMA eropzet, dan kun je nog veel meer kwijt.
@Hierboven idd, maar begreep het verkeerd(ik zag singles voor 1nummer aan).

Maar @128 kbps krijg je wel 25/30 liedjes op.

@assiec, ik verander zelf altijd mijn liedjes qua bitrate met het programma " Switch" klein en volledig newbie-proof. Zal ff een download link zoeken.

hier de link: http://www.download.com/S...10356904.html?tag=lst-0-2 kies maar voor een vaste bitrate van 128 mb(met variabele bitrate zou je marquant mp3speler de tijd verkeerd weerkunnen geven)

[ Voor 34% gewijzigd door heracles op 04-05-2005 23:26 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 23:23:
[...]

Nou sorry dat ik niet zo'n slimmerd ben als jij :P
Ik heb al gezocht op google natuurlijk, maar ik kwam er niet uit, en via google kwam ik hier terecht. Ik begon mijn topic al met de mededeling dat ik een echte leek ben op het gebied van MP3 spelers.
Ik heb ook geen idee wat een bitrate is en ook niet hoe ik die lager krijg. Kan ik dat ergens veranderen?
Ik heb nu dus de liedjes geript met media player, en daarna gekopieerd naar de F schijf (de MP2\3 speler)
Je hoeft je er niet voor te verontschuldigen, je moet alleen zelf wat initiatief tonen, dat wordt hier op GoT van je verwacht.
Een paar handige zoektermen:
Cd naar mp3 omzetten
mp3 bitrates
Dat lijkt me best te doen :>

[ Voor 3% gewijzigd door RoD op 04-05-2005 23:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de snelle reacties!!
Alleen nu lijkt het erop dat de bestanden geen MP3 zijn geworden, maar WAV. Is dit wel oke? Dan moet ik ze gewoon kleiner maken met switch bijvoorbeeld?

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 23:29:
Thanks voor de snelle reacties!!
Alleen nu lijkt het erop dat de bestanden geen MP3 zijn geworden, maar WAV. Is dit wel oke? Dan moet ik ze gewoon kleiner maken met switch bijvoorbeeld?
Dan heb je dus iets fout gedaan hè ;)
Das dus niet oke, nee.
Download bijvoorbeeld eens DbPowerAmp, dat is een heel handig converteer progje waarmee je heel makkelijk naar mp3 kunt omzetten, en ook nog ns de bitrate kunt selecteren.
Voor de rest moet je er wel uit kunnen komen, en anders bied Google wel uitkomst :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt RoD.
Ik heb Switch gedownload, en even een single daarmee geript.
De eertse keer met Media Player was een liedje van deze singel 4,220 KB, nu ik hem geript heb met Switch is ie 4,192 MB, maakt dus weinig verschilk uit. Alleen nu geeft ie aan dat het MP3s zijn en eerst was het Windows Media Audio File. Kunnen er nu dan wel meer liedjes op? Lijkt namelijk wel erg weinig verschil qua groote...
Sorry dat ik jullie steeds lastig val zonder eerst alles te googlen, maar ik heb niet zo'n snelle pc, en het duurt zo lang voor ik wat liedjes heb geript. En ik heb een datalimiet dus kan niet zomaar alles downloaden om te proberen...

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 23:53:
Bedankt RoD.
Ik heb Switch gedownload, en even een single daarmee geript.
De eertse keer met Media Player was een liedje van deze singel 4,220 KB, nu ik hem geript heb met Switch is ie 4,192 MB, maakt dus weinig verschilk uit. Alleen nu geeft ie aan dat het MP3s zijn en eerst was het Windows Media Audio File. Kunnen er nu dan wel meer liedjes op? Lijkt namelijk wel erg weinig verschil qua groote...
Sorry dat ik jullie steeds lastig val zonder eerst alles te googlen, maar ik heb niet zo'n snelle pc, en het duurt zo lang voor ik wat liedjes heb geript. En ik heb een datalimiet dus kan niet zomaar alles downloaden om te proberen...
Klik eerst maar ns op die links die ik je gaf.
De bitrate bepaalt de grote van de mp3 file, dus hoe kleiner de bitrate, des te kleiner de file.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 17:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

RoD schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 23:54:
[...]

Klik eerst maar ns op die links die ik je gaf.
De bitrate bepaalt de grote van de mp3 file, dus hoe kleiner de bitrate, des te kleiner de file.
Hoe "slechter " het geluid!

128Kbit is een mooie setting voor een mp3 speler
192Kbit.... als je goede oordopjes hebt...
320Kbit...voor een mp3 speler totaal overbodig!

There is no place like ::1

• RoD
  • Niet online

RoD

swampy schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 23:57:
[...]

Hoe "slechter " het geluid!

128Kbit is een mooie setting voor een mp3 speler
192Kbit.... als je goede oordopjes hebt...
320Kbit...voor een mp3 speler totaal overbodig!
Alhoewel ik het niet met jou uitleg voor die bitrates eens ben, heb je wel gelijk :)
Bij die Marquant speler is de geluidskwaliteit nou niet bepaald hoog, en kun je dus gerust lagere bitrates nemen, want je hoort het verschil waarschijnlijk toch niet.
Hecht je er wel waarde aan, moet je een betere speler kopen ;)

Ik prefereer zelf meestal 192kbps :)

Verwijderd

Topicstarter
Even wil ik iedereen bedanken! Het is me dus uiteindelijk gelukt. En ik heb weer een hoop geleerd betreft mp3's en bitrates!!!
Echt bedankt.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-11 21:57

Remy

I usually get 100% accuracy

Voortaan zelf wat meer ermee aan de gang assiec, hier op GoT wordt wel wat meer eigen inzet verwacht ;) Zie ook Algemene gedragsregels (Netiquette)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.