Toon posts:

[Radeon 9700] Beeld valt weg en pc crasht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds enige tijd heb ik het volgende probleem: wanneer ik aan het werken bent, gebeurt het van tijd tot tijd, echter zonder regelmaat, dat opeens de weergave op beide mijn monitoren wegvalt. Het geluid van het systeem loopt nog enige tijd (20sec) door, daarna crasht ook dit. Heel af en toe komt het beeld na een paar seconden weer terug met een melding van de Catalyst VPU recover tool. Ik moet dan wel nog even rebooten om alles terug bij het normale te krijgen.

Mijn systeem (relevante onderdelen) ziet er als volgt uit:
- MSI K8T NEO2-FISR mobo
- Athlon 3200+ Winchester
- 1024MB PC3500 GEIL CL2 (2x512)
- Ati Radeon 9700
- Levicom 550W PSU

Even wat zaken op een rijtje:
- temperaturen zijn allemaal goed, kast is ook goed gekoeld
- voltages zijn prima, ook daar zal het prob niet liggen
- niets is overgeklokt
- het verhogen van de AGP spanning helpt niet
- gebruik alle laatste drivers, biossen etc
- systeem draait op WXP+SP2
- en speciaal voor de zeurkous: kan geen bruikbare oude threads vinden!

Wie heeft de gouden tip voor me? Bij voorbaat dank!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:29

Outerspace

Admin General Chat
Wat vind je met je eventvwr (start -> uitvoeren -> eventvwr)
Haal eens de laatste drivers er eens af, en installeer eens oudere drivers.
Heb je dit probleem alleen als je werkt met dualscreen, of gebeurt dit ook met één scherm?

Misschien problemen al getest op andere zaken zoals: geheugen brak, virussen e.d?

Wauw, een sig!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wat heb je zoal geprobeerd om het op te lossen? Test eens met andere (iets oudere) drivers bijvoorbeeld :)

Gelijk ook even de topictitel stukje aangepast :)

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de vorige post, ging wat mis!

Wat ik zoal heb geprobeerd? Ten eerste heb ik verschillende driverversies geprobeerd, dat geeft geen resultaat. Single screen heb ik nog niet geprobeerd, maar dat weiger ik ook eigenlijk te geloven, aangezien in de 2 jaar dat ik deze kaart heb ik nog nooit in single screen mode gedraaid heb... heeft ook altijd goed gewerkt.
Ook heb ik met een drivercleaner gespeeld maar zonder resultaat.

Geheugen is geen prob, dat loopt fijn... althans, dat zegt zowel memtest als prime95! Laten we dat maar geloven dan :).

Ik twijfel er echt an of hethardware of softweare is die dit prob veroorzaakt. Ik heb nu eventjes een Ubuntu LiveCD erin zitten en tot nu toe loopt alles zonder crash.... al veel langer dan in windows....

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb ondertussentijd mijn systeem geformatteerd. Na het installeren ging het meteen al mis: bij het inloggen van Windows crashte de boel al. Goed, laatste nieuwe Radeon driver geinstalleerd in de VGA modus en sinsdien werkte het perfect. Tot net (bijna 2 dagen later), weer een spontane "blank"! Nu word ik dus officieel gek :)

Ik snap er dus geen hol meer van. Sinds de format is het er een stuk beter op geworden, maar het probleem is dus niet verdwenen. Aangezien de format er wel effect op heeft gehad zou je verwachten dat het toch om een software probleem gaat, maar wat....?

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem. Mijn beeld crasht zodra ik iets open (ook leuke rare beeldverspringing bij de drie knopjes - minimaliseren, sluiten enz - bovenaan een window) Nu heb ik uitgevonden dat het alleen is wanneer ik de drivers van ati heb geinstalleerd. Iemand een idee?

specs:
mobo - asus p5gdc deluxe
videokaart - asus ax600xt /td

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:05

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 16:46:
Ik heb hetzelfde probleem. Mijn beeld crasht zodra ik iets open (ook leuke rare beeldverspringing bij de drie knopjes - minimaliseren, sluiten enz - bovenaan een window) Nu heb ik uitgevonden dat het alleen is wanneer ik de drivers van ati heb geinstalleerd. Iemand een idee?

specs:
mobo - asus p5gdc deluxe
videokaart - asus ax600xt /td
Dan gebruik je toch die van Asus/ Omega (voor die laatste zou ik gaan als je geen 3dMark geilaard bent :P )

Je zegt zelf al--> als ik die van Ati gebruik gaat het mis. Dus of niet gebruiken OF Ati een meel sturen :P

Xbox Live ID:Notna8310

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-08 15:31

Steffy

Ayreonaut

:/ WTF, dit probleem heb ik dus ook, nu vooral op warme dagen, heel vreemd, ook blijft het systeem wel eens doorgaan en als ik de monitor dan uit zet en opnieuw aan doe na het uitvallen dan komt het beeld weer terug, mijn conslusie was dat de GPU te warm werd |:(

Ik heb alle drivers die het afgelopen winter goed deden al geprobeerd, en 5.3 was bij mij de laatste die het weken goed heeft gedaan, volgens mij ligt het bij mij niet aan de drivers.

[ Voor 126% gewijzigd door Steffy op 22-06-2005 17:00 ]

Verwijderd

ik heb gelezen op een forum van asus dat het zou liggen aan de bios (die heb ik inderdaad laatst geupdate). Er stond dat de PEG link in de bios niet op auto moest staan, maar op slow. Dit heb ik geprobeerd, maar ook dit lijkt niet te helpen. Wel twee tijdelijke oplossingen gevonden:

- geen ATI drivers installeren (moeilijk, aangezien windows update dat ook automatisch wil doen)
- met VGA doctor mijn videoram snelheid naar beneden zetten.

Het ligt dus wel aan de snelheid van de ram. hier is het topic waar ik de oplossing dacht te vinden:
http://vip.asus.com/forum...00+Series&SLanguage=en-us
Iemand nog een betere oplossing dan deze tijdelijke oplossingen?

• Martin-S
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-04 08:23
Ook voor deze geldt waarschijnlijk de ATI2DVAG.dll bug. zie deze posting:

Martin-S in "Beeldscherm valt uit"

anders ff zoeken bij google:

ATI2dvag.dll infinite loop fix.
Pagina: 1