Toon posts:

Vage DFI Moederbord problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een paar dagen geleden heb ik een nieuwe pc gekocht en sinds gisteravond zit hij in elkaar.
De onderelen zijn deze in een CM Stacker behuizing:

Tagan-u22 480W voeding
XFX GF6600GT
Audigy2 ZS
300GB seagate barracuda 7200.8
DFI Lanforce SLI-DR mobo
Corasair XLPT (2 * 512 mb)

De eerste keer dat hij bootte herkende hij de videokaart niet, na deze even er goed ingedrukt te hebben lukte dat wel, het lijkt wel of het mobo NET een halve millimeter te ver van de kast zit :S

Nou heb ik gister geprobeerd gentoo te booten (livecd) en deze bleef hangen op een PCI IRQ iets dat hij probeerde te disablen.
Ok, kan, dus probeer ik windowsxp te installeren, dit ging goed TOT na de eerste reboot, blauw scherm.
De keer daarop, weer.
Dus ik zet de sata schijf, denken dat het daar aan lag, van de nforce4 controller naar (ben de naam kwijt) de andere controler die erop zit.
Setup van windows xp OPNIEUW gestart en dit keer kan hij mijn CPU architectuur niet vinden(?).
Je raad het al, even later crasht setup weer.
NOG een keer geprobeerd, dit keer wordt wel mijn chip ontdekt maar mijn schijf laat het nog steeds afweten...
Terug gegaan naar de nforce4 controller, reboot, GEEN gpu meer. Wat ik ook probeer(ander beeldscherm, andere socket, minder strak erin draaien, etc,etc), de gpu wordt niet meer gevonden (ook niet door het moederbord).

Nou lijkt mij dit een mobo probleem, maar weet iemand hoe je zoiets kan testen?
Ik heb weinig zin om dat ding weer uit elkaar te halen voor niks.
Stroom gaat trouwens via mijn APC 500 UPS.

Verwijderd

ik denk dat je mobo gaar is....of je moet hem ergens bij een vriend ofzo testen..of je RMA hem...