X600 en monitor problemen

Pagina: 1
Acties:

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 12:55
Ben niet echt een gamer; heb daarom een Asus X600 pro/td aangeschaft, deze heb ik op een Asus A8N-sli deluxe moederbord geprikt.

Nu het vreemde: ik werk met 2 schermen (allebei analoog, allebei 21", ene is een Oce, andere ene HP) en als ik de oce op dvi uitgang aansluit (met converter) dan streept het beeld ietwat, totdat ik in windows ben (dan is alles in orde) en de andere monitor op de analoge uitgang die flipt helemaal totdat ik in windows ben, dan is alles weer goed.

wissel ik de 2 monitoren om op de kaart, dan gaat het licht even op groen maar springen dan allebei in standby mode (de pc start wel gewoon door) en blijven zo

In de BIOS heb ik de PEG-link op disabled gezet, ik had ergens gelezen dat je hem op slow moet zetten, maar die optie heb ik niet (bios 1007).

Iemand een idee wat hier aan de hand is? spellen spelen, film kijken dat werkt allemaal, toch is en blijft dit zeer irritant!

Ben er toennet ook achtergekomen dat als ik wil opstarten met allebei de schermen uit wil opstarten (zit heel de dag op stage) de monitoren in standby blijven hangen; als ik nu via VNC kijk dan zie ik alleen een klein zwart scherm, wat lijkt op 640*480, terwijl ik normaal op 1600*1200 werk!
De monitor op de 2e uitgang moet per se aan staan, anders gaat het fout!