CPU koeler van Pentium M zelf configureren?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-09 08:35
Ik heb een Acer 8103 laptop met een Pentium M 1,86Ghz. M.b.v. CPUCool zie ik dat de fan gaat draaien wanneer de temperatuur boven de 55 C. komt en weer stopt wanneer hij onder de 45 C. komt.

Het vervelende is dat, zelfs wanneer ik de cpu underclock naar 800Mhz, hij binnen een minuut van de 45 C. terug is op 55 C. en de koeler dus weer een minuut aangaat.

Is er een manier (of software) te vinden waarmee je de fan speed i.c.m. de temperatuur van de cpu kan afstellen? CPUCool zou dit moeten kunnen (temperatuurafhankelijk schakelen), maar deze werkt blijkbaar niet met mijn cpu.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
Ok, prima :)
Het ging puur om de cpu, dus ik dacht dat ik wel goed zat...

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:24

996

ik heb ooit gewerkt met speedfan, dat werkte goed, dat gebruikte ik echter op mijn oude pentium 3 pc, ik weet niet of het ook voor jouw systeem goed zal werken

probeer 't eens, zou ik zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
Speedfan ziet de cpu temperatuur, maar herkent de koeler niet. Dus is het ook niet mogelijk om deze aan te passen helaas....