Momenteel ben ik een beetje aan het uitzoeken hoe het O/R mapper verhaal in elkaar steekt. Nu doe ik dit op basis van NHibernate.
Ik heb de quickstart 'tutorial' gevolgd en de zaken allemaal uitgevoerd (de doc is niet altijd even duidelijk, met name de assembly references).
Als ik nu mijn test (console) app run, dan krijg ik de volgende melding:
Ik dacht dus dat hij de config file niet kon vinden, maar deze wordt ook netjes naar de output directory verplaatst (en hernoemd naar <exe>.config)
Verder heb ik de code voor de aanroep van de Configuration de volgende codes geprobeerd:
Ik heb een tijdje zitten puzzelen, maar zowel GoT als google leveren geen relevante informatie op.
De documentatie is ook nog niet echt je van het, maar dat geven ze zelf ook aan
Iemand een idee?
Ik heb de quickstart 'tutorial' gevolgd en de zaken allemaal uitgevoerd (de doc is niet altijd even duidelijk, met name de assembly references).
Als ik nu mijn test (console) app run, dan krijg ik de volgende melding:
waaruit blijkt dat de connection.driver_class niet gespecificeerd is. Echter het staat wel gedefinieerd in de config file. Hieronder staat een deel van de app.config (waarin de NHibernate config staat) - ik heb de niet relevante stukken weggelatenThe hibernate.connection.driver_class must be specified in the NHibernate configuration section.
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| <configSections> <section name="nhibernate" type="System.Configuration.NameValueSectionHandler, System, Version=1.0.5000.0,Culture=neutral, PublicKeyToken=b77a5c561934e089" /> </configSections> <nhibernate> <add key="hibernate.dialect" value="NHibernate.Dialect.MsSql2000Dialect" /> <add key="hibernate.connection.driver_class" value="NHibernate.Driver.SqlClientDriver" /> <add key="hibernate.connection.connection_string" value="Server=localhost; initial catalog=NHibernate; Trusted_Connection=yes" /> </nhibernate> |
Ik dacht dus dat hij de config file niet kon vinden, maar deze wordt ook netjes naar de output directory verplaatst (en hernoemd naar <exe>.config)
Verder heb ik de code voor de aanroep van de Configuration de volgende codes geprobeerd:
C#:
1
2
| Configuration cfg = new Configuration().AddAssembly("NHibernate"); //Configuration cfg = new Configuration()..AddXmlFile("users.hbm.xml"); |
Ik heb een tijdje zitten puzzelen, maar zowel GoT als google leveren geen relevante informatie op.
De documentatie is ook nog niet echt je van het, maar dat geven ze zelf ook aan
Iemand een idee?