Toon posts:

[CS:S] hij staat in PAL-tv resolutie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik dacht laat ik hem eens lekker wat sneller lopen, dus ik had hem ff op een resolutie lager dan 800x600 zetten. maar nu blijkt dat de resolutie 7xxbij5xx de resolutie voor PAL-tv is en dat hij automatisch naar die refresh-rate is verschoven, terwijl mijn monitor die refresh-rate van 59.8hz niet aankan. dus het is alleen zo in counterstrike, niet de computer zelf ofzo.

weten jullie misschien een ini-file waar ik dat kan veranderen?

of moet ik echt een kabeltje gaan halen en een tv hierheen verslepen?

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-12 22:26
pal is 50Hz he, maar goed dat maakt voor je probleem niet veel uit. Ik zou zeggen neem een andere resolutie, of probeer met powerstrip een custom resolutie te maken. 800x600 is in wezen al vrij laag, alleen als je een echt brakke videokaart hebt zou een lagere resolutie helpen

Verwijderd

Topicstarter
het probleem is juist dat ik counterstrike nu niet in kom, dan komt er een berichtje van het beeldscherm zelf dat het buiten het frequentie-gebied ligt. maar ik kan wel de geluiden van de menu-knopjes horen. (alleen zitten er geen geluidjes bij de options, anders had ik het op de tast kunnen proberen).

dus ik denk dat ik het alleen kan oplossen door ergens een ini-file te vinden waar ik het kan veranderen, want ik het nu ook opnieuw geinstalleerd, maar dat maakt niets uit(misschien al ik gewoon al die mappen weggooi dat het dan lukt ... zal ik zo ff proberen.)

p.s. 60hz is trouwens wel PAL frequentie, 50hz is NTSC. want de resolutie van PAL was 7nogwatx5nogwat en die had ik aangeklikt en nu geeft hij een melding dat hij 59.8hz draait.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-12 20:56
PAL frequentie is toch echt 50Hz hoor en NTSC 60 Hz ;)
"Steam\SteamApps\accountnaam\counter-strike source\cstrike\cfg"
Daar staan iig je configs, deze kun je eens proberen te verwijderen zodat ze automatisch opnieuw aangemaakt worden. Wel eerst even backuppen! :)

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-12 22:26
ik had het probleem niet helemaal door, sorry. Het voorstel van Crash is goed, wat je ook zou kunnen doen is ff in de ini of cfg's ergens fullscreeen uitzetten, of windowed mode aan. Dan ben je je instellingen niet kwijt.