Toon posts:

SOCKS client voor ssh shell

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi
ik heb hier op strage mijn eigen linux servertje ingericht maar all het internet verkeer gaat via een socks proxy, dus ik vroeg me af is er een simpele manier om mijn internet verkeer door de proxy heen te tunnelen? ik heb geen GUI installed dus alleen tty0 en ssh

Verwijderd

Waarschijnlijk gaat het van binnen naar buiten goed?

Nu wil je van buiten naar binnen? Gebruik de opties:

-R port:host:hostport
Forward port on the remote host to the local host:hostport. Can be specified in the configuration file. You can forward privileged ports only if you are logged in as root on the remote host. For IPv6, an alternative syntax is port/host/hostport.

en thuis

-L port:host:hostport
Forward port on the local host to the specified remote host and port. Can be specified in the configuration file. Only root can forward privileged ports. For IPv6, an alternative syntax is port/host/hostport.

Verwijderd

Topicstarter
neej ik moet naar buiten toe

linuxserver ---> proxyservert --->> INTERNET

ik moet dat alleen weten iig tot nu toe

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2005 09:38 ]

Verwijderd

wat voor proxy is het?

Socks proxy 4
Socks proxy 5
http proxy?

Ken je ook de wachtwoorden?

welke ssh gebruik je? Sommige ssh1 versies kunnen niet overweg met socks authentication.

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2005 09:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
sock4 zonder userid geloof ik,

en ik denk ssh2 maar dat maakt toch in principe niet uit want ik ga dus vanuit de ssh naar de proxy dan heeft het toch niets meer met de ssh te maken ?

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Bij bijv. dante zit een script 'socksify' dat je kunt gebruiken om een programma van SOCKS gebruik te laten maken ipv direct zelf sockets te openen. En dat heeft verder inderdaad niks met SSH te maken, het protocol hoeft er geen ondersteuning voor te hebben ofzo. :)

• Aapzak
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-01 15:23

Aapzak

Your genuine OS hopper

socksify van Dante is een briljante wrapper. Ik tunnel er alles over :) Op werk hebben wij ook socks4 zonder pw. ssh werkt dus perfect, inclusief X forwarding en bijv. svn.
De config is ook niet zo moeilijk, met een beetje geluk heb je het binnen een half uurtje draaiend, das inclusief compilen

PSN ID: Aapzak

Pagina: 1