Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je dat eens in de 5 jaar doet loop je hopeloos achter.
Alhoewel de ontwikkelingen niet zo snel gaan is er binnen die tijd al wel heel wat beters op de markt en er wordt van je verwacht dat je met de nieuwste apparatuur werkt.
En nu zou dat bv moeten zijn een Mamiya RZ die er aan zit te komen en dat zijn investeringen die er niet om liegen. Daar moet je heel wat plaatjes voor schieten wil je die investering weer terugverdienen. Een Mamiya RZ gaat vermoedelijk rond de 10.000 € kosten, alleen de body dus.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2005 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:06
Ik ken een paar fotografen, en die hebben niet echt het 'top of the bill' digitale materiaal.
Voorlopig werken ze vooral nog met analoge toestellen (kleinbeeld en middenformaat).
Beiden hebben ze wel een digitaal toestel, maar dan eerder een 'prosumer' model.

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik werk nog steeds analoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-10 21:50
Een analoog toestel voldoet aan je eisen. Zo denken collega's er ook over.
Jij koopt een digitaal toestel, dat doe je omdat je denkt (weet) dat je er niet op achteruit gaat.
Er komen betere digitale toestellen.
Waarom zou je die kopen als jij al een digitaal toestel hebt dat gelijk staat aan de analoge van je collega's? Als je puur af gaat op je eigen gevoel en wat je zelf nodig denkt te hebben kan je makkelijk vijf jaar met een toestel doen. Misschien wel tien.

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De belangrijkste reden dat ik nog steeds analoog fotografeer is omdat digitaal tot nog toe niet de kwaliteit van analoog kon evenaren. Maar nu de Canon eos 1ds mkll er is en de mamiya RZ in aantocht is moet ik er wel over gaan nadenken om digitaal te gaan temeer er steeds meer opdrachtgevers eisen om de foto's digitaal aangeleverd te krijgen. Nu red ik dat tot nog toe wel met scannen, maar het levert natuurlijk tijdwinst op en scheelt aanzienlijk in de kosten om rechtstreeks digitaal te gaan. En dan komt het probleem dat er binnen een bepaalde tijd nieuwe sensors op de markt komen met steeds weer betere prestaties. Bij analoog koop je gewoon het nieuwe betere rolletje en ben je voor de kwaliteit alleen afhankelijk van je objektief. Maar zo makkellijk als je een beter filmmateriaal koopt koop je niet even een nieuwe sensor, want daar hoort de camera eromheen bij.
Misschien een gat in de markt??? verwisselbare sensor ???
Pagina: 1 2 Laatste