Toon posts:

PROset draadloos netwerk en gebruikers switch

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een week mijn M6ne in gebruik :) Prachtig apparaat.
Via een draadloze router heb ik hem in mijn thuisnetwerk gezet.
Standaard zit er de PROset utility van Intel op geinstalleerd en je kunt kiezen of je de PROset of Windows (Zero configuration) gebruikt voor het beheer van de verbinding.

Nu heb ik een probleempje:
Als de PROset aktief is en ik ben ingelogd onder mijn eigen sessie (windows xp pro) en mijn vriendin wil bijvoorbeeld haar mail checken op deze notebook, dan kan ze "user switchen" naar haar eigen sessie. Dit werkt gaat op zich wel, maar ze heeft dan geen netwerkverbinding meer!! Ik weet niet of het ooit gewerkt heeft, maar ik dacht dat het de eerste paar dagen wel werkte. Heb ik misschien een instelling verkeerd staan in de PROset? Ik heb PROset al opnieuw geinstalleerd, een "advance install" en dan krijg ik wel ongeveer de werking die ik wil, maar dan krijg je een ander type inlog voor windows xp (niet het inlogscherm waarbij je de icoontjes van de verschillende gebruikers ziet)

Ik heb op dit moment windows xp het beheer over het netwerk laten overnemen en dan werkt user-switchen wel met behoud van netwerk(internet) !?? Op zich is het probleem opgelost, maar ik had de PROset toch graag werkend omdat daar meer opties in te stellen zijn.

Ik heb al door heel wat forums zitten ploeteren maar kan er nergens iets over terugvinden..
Hopenlijk kan iemand me helpen.

Groeten
Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:35

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Hoi, welkom op GoT. We groeten elkaar hier altijd, continu, dus groeten hoeft niet..

Met mijn brakke windows kennis zou ik denken dat de proset-settings niet meegaan naar naar het profiel van je vriendin. Dan valt je link dus weg. Als je het door Windows laat doen, dan draait de user 'system' vervolgens de proset en die is altijd aanwezig. Je zou je vriendin een eigen set van settings kunnen geven in proset, dan heb je het probleem op zich ook niet meer.

Als je als administrator in zou loggen zou ik verwachten dat je meer opties hebt. ( Ik ben meer van root en root mag bijna altijd alles..)

Meer een WOS vraag, denk ik.

[ Voor 6% gewijzigd door pjottum op 04-05-2005 09:41 ]

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

pjottum schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 09:40:
Met mijn brakke windows kennis zou ik denken dat de proset-settings niet meegaan naar naar het profiel van je vriendin. Dan valt je link dus weg. Als je het door Windows laat doen, dan draait de user 'system' vervolgens de proset en die is altijd aanwezig. Je zou je vriendin een eigen set van settings kunnen geven in proset, dan heb je het probleem op zich ook niet meer.
Intel PRO/set zet in het gebruikersprofiel van de ingelogde gebruiker zijn settings.
In Documents and Settings/username/ staat de map WLANProfiles met daarin de profielen die je met de Intel PRO/set hebt ingesteld. Kopieer die map naar het profiel van je vriendin en het is opgelost :)

Per windows gebruikerprofiel moet je dus ook de profielen in Intel PRO/set opnieuw instellen.

Welke versie van de Intel PRO/set heb je eigenlijk? Ik gok op 8.0 (heb zelf 8.0 op mijn Asus M6Ne, dus vandaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn versie van PROset is iets nieuwer 8.10
Toch lukt het me nog steeds niet de boel onder PROset aan de gang te krijgen. Als ik exclusief ben ingelogd onder 1 van de 2 accounts kan ik wel een profiel aanmaken (dwz alleen als er uitsluitend 1 windows sessie is ingelogd, anders mag ik de Adapter niet beheren).

Beide profielen werkten dus wel op het moment dat je jezelf eerst afmeld en aanlogt op een ander account, maar bij fast user switchen werkt het niet.

De profielen zijn heel eenvoudig opgezet, ik heb geen extra opties aanstaan (alleen WEP). Ook de optie "profielen bruikbaar maken voor alle users" geprobeerd zonder resultaat.
Moet ik e.e.a. anders instellen bij het profiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 09:47:
Mijn versie van PROset is iets nieuwer 8.10
Toch lukt het me nog steeds niet de boel onder PROset aan de gang te krijgen. Als ik exclusief ben ingelogd onder 1 van de 2 accounts kan ik wel een profiel aanmaken (dwz alleen als er uitsluitend 1 windows sessie is ingelogd, anders mag ik de Adapter niet beheren).

Beide profielen werkten dus wel op het moment dat je jezelf eerst afmeld en aanlogt op een ander account, maar bij fast user switchen werkt het niet.

De profielen zijn heel eenvoudig opgezet, ik heb geen extra opties aanstaan (alleen WEP). Ook de optie "profielen bruikbaar maken voor alle users" geprobeerd zonder resultaat.
Moet ik e.e.a. anders instellen bij het profiel?
Je hebt de mogelijkheid om een profiel te delen, dan moet je de functie "enable auto-import" inschakelen. Dit is wat de help erover te melden heeft:
Enable Auto-Import
Check this box to allow profiles to be automatically distributed to multiple computers. Refer to Automatic Profile Distribution for more information.
Ik heb het dan over de optie die in een profiel staat, als je daar op de help drukt kun je het bovenstaande wel vinden.

Overigens kan versie 9.0.nogwat hier al een uitkomst bieden. Mocht het met 8.1 niet werken dan zou je die 9.0 kunnen gebruiken. Nadeel is wel dat ik en nog wat mensen wel problemen hadden bij het terugkeren uit de hibernate. Ik kreeg een error van svchost.exe (de exact weet ik niet meer).

Zoek dus even rond in de help van Intel's PROset