The Ghost
Wat bedoel je met een "gewone" celeron?
als ie 500 of lager is kannet niet als ie 566 of hoger is willet zowiezo. met 533 heb je ze allebei ppga en fcpga
Volgens mij heb je ook wel PPGA-FCPGA convertors...
Die heb je
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Volgens mij zijn de meeste moederborden met een socket 370 voor FC-PGA processors ook geschikt voor PPGA processors. Het kan zijn dat je daarvoor een jumper moet verzetten.
Gewoon even nakijken in de handleiding / specificaties van het mobo.
Socket 370 = PPGA = geen FC-PGAOp woensdag 10 januari 2001 22:08 schreef CornelisJ het volgende:
Volgens mij zijn de meeste moederborden met een socket 370 voor FC-PGA processors ook geschikt voor PPGA processors. Het kan zijn dat je daarvoor een jumper moet verzetten.
Andere pin-aansluitingen.
Verwijderd
Volgens mij moet het kunnen.
Ik heb zowel een PPGA als een FC-PGA bordje...dus ik ff CPU's uitwisselen om te kijken. Een Celeron 366 PPGA werkt perfect op een FC-PGA plank (Asus CUV4X). Maar een FC-PGA Celeron werkt (vaak) niet in een PPGA plank. Zo heb ik ooit geprobeerd een Celeron 566 FC-PGA in m'n ZM-6 aan de praat te krijgen, wat dus niet is gelukt ...
Ik heb zowel een PPGA als een FC-PGA bordje...dus ik ff CPU's uitwisselen om te kijken. Een Celeron 366 PPGA werkt perfect op een FC-PGA plank (Asus CUV4X). Maar een FC-PGA Celeron werkt (vaak) niet in een PPGA plank. Zo heb ik ooit geprobeerd een Celeron 566 FC-PGA in m'n ZM-6 aan de praat te krijgen, wat dus niet is gelukt ...
Het kan wel maar dan moet je een neo s370 convertor hebben.. en die dingen zijn niet te krijgenZo heb ik ooit geprobeerd een Celeron 566 FC-PGA in m'n ZM-6 aan de praat te krijgen, wat dus niet is gelukt ...
hij wil en OUDE celeron op een NIEUWE socket370 plank... dat gaat prima hoor... jullie draaien de boel helemaal om, LEZEN PLZ!!!
het antwoord is dus: JA
het antwoord is dus: JA
12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
Waarom staat er dan socket370 op elke socket die je op een FC-PGA compatible mobo vind?Op woensdag 10 januari 2001 22:26 schreef TB het volgende:
[..]
Socket 370 = PPGA = geen FC-PGA
Andere pin-aansluitingen.
Jij haalt twee dingen door de war, de socket heet socket370 (of socketA of socket7) en de manier waarop de chip in elkaar steekt heet PGA (Pin Grid Array, de oude celeron) of FC-PGA (Flip Chip Pin Grid Array, de celeron2 en P3) en beide maken gebruik van socket370
Een FC-PGA CPU werkt niet op een "oud" socket370 mobo omdat deze de afwijkende voltages en pin-layout niet ondersteunt.
Bron: www.powerleap.com/Neo-S370/Although the FC-PGA and Celeron CPUs are designed for Socket 370, there are differences in the pin definitions and voltage requirements for these CPUs. For this reason, an FC-PGA CPU will not run when directly inserted in the processor socket of a motherboard designed for the Celeron.
Nieuwere mobo's die de FC-PGA ondersteunen ondersteunen ook de "oude" pin-layout en voltages van de PGA Celerons, bv de Aopen AX3S
Bron: www.aopen.nl/products/mb/ax3s.htmCPU:
Intel Celeron (PPGA, FC-PGA Type)
Intel Pentium III (FC-PGA Type)
maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..
Verschilt idd per bord. De Asus CUSL2 ondersteund bijv. PPGA&FC-PGA. DE CUSL2-C weer niet. Moet je gewoon ff kijken op de fabrikanten website.
Pagina: 1