Na aankoop van mijn nieuwe sata schijf wilde ik deze ook gebruiken om windows vanaf te draaien.
Elke keer liep de installatie vast nadat de setup alle bestanden had gecopieerd naar de schijf en het systeem moest rebooten (om daarna verder te gaan in het GUI setup gedoe) .
Na het rebooten kreeg ik al snel de mededeling:
Fout tijdens het laden van het besturings systeem.
Stel ik hield de windows setup cd erin (zonder op een knop te drukken) kon ik iig nog de besturings programmas kiezen. Stel ik koos de oude windows op mijn ata kaart werkte alles prima.
Stel ik koos de nieuwe installatie op de sata schijf dan kreeg ik de volgende foutmelding:
Via dit forum kwam ik erachter dat het met de boot.ini te maken kon hebben.
De boot.ini heb ik gerebuild via de recovery. Op zich lijkt deze okay te zijn.
Verder heb ik nog de hal.dll van servicepack2 ernaartoe gekopieerd.
Tijdens de setup van windows heb ik de sata/raid drivers van mijn nforce3 mobo erbij gedaan via f6. dit zou dus goed moeten zitten.
Verder nog wat relevante specs
K8N neo2 platinum (nforce3 mobo)
WD cavair 80gig ATA channel 0 master (c: f: )
Samsung 80gig ATA channel 0 slave (d:)
cd-rom ATA channel 1 master (j:)
Maxtor Diamonmax 10 Sata1 (e:)
Het liefst zou ik de Maxtor als c: schijf hebben, ik denk/hoop het nog achertaf te kunnen regelen met partition magic.
Ik heb nu zelf geen idee meer hoe ik het op kan lossen.
Iemand nog een idee wat ik ben vergeten of wat ik mogelijk fout gedaan kan hebben?
mvg
Aztec
Elke keer liep de installatie vast nadat de setup alle bestanden had gecopieerd naar de schijf en het systeem moest rebooten (om daarna verder te gaan in het GUI setup gedoe) .
Na het rebooten kreeg ik al snel de mededeling:
Fout tijdens het laden van het besturings systeem.
Stel ik hield de windows setup cd erin (zonder op een knop te drukken) kon ik iig nog de besturings programmas kiezen. Stel ik koos de oude windows op mijn ata kaart werkte alles prima.
Stel ik koos de nieuwe installatie op de sata schijf dan kreeg ik de volgende foutmelding:
| windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand beschadigd of niet gevonden kan worden. \system32\hal.dll |
Via dit forum kwam ik erachter dat het met de boot.ini te maken kon hebben.
De boot.ini heb ik gerebuild via de recovery. Op zich lijkt deze okay te zijn.
| [boot loader] timeout=10 default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS [operating systems] multi(0)disk(0)rdisk(2)partition(1)\WINDOWS="Windows Sata Editie" /fastdetect multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Windhoos Home Editie" /fastdetect |
Verder heb ik nog de hal.dll van servicepack2 ernaartoe gekopieerd.
Tijdens de setup van windows heb ik de sata/raid drivers van mijn nforce3 mobo erbij gedaan via f6. dit zou dus goed moeten zitten.
Verder nog wat relevante specs
K8N neo2 platinum (nforce3 mobo)
WD cavair 80gig ATA channel 0 master (c: f: )
Samsung 80gig ATA channel 0 slave (d:)
cd-rom ATA channel 1 master (j:)
Maxtor Diamonmax 10 Sata1 (e:)
Het liefst zou ik de Maxtor als c: schijf hebben, ik denk/hoop het nog achertaf te kunnen regelen met partition magic.
Ik heb nu zelf geen idee meer hoe ik het op kan lossen.
Iemand nog een idee wat ik ben vergeten of wat ik mogelijk fout gedaan kan hebben?
mvg
Aztec