Toon posts:

Netwerk doet het, internet niet...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier 3 pc's staan. Allemaal via een modem/router in een netwerk, en allemaal hangen ze aan internet.
Alles werkte perfect. Tot ik vandaag 1 van mijn pc's aanzet. Verrek dc++ doet het niet. Verrek FF doet het niet...
Andere pc's geprobeerd, en ja hoor alles werkt! Maar niet op die ene pc. Gisteravond nog wel, nu niet meer. Hij krijgt wel een ip-adres en is gewoon te benaderen via het netwerk, pingen geen probleem. Maar internetten ho maar.

Ethernet-driver opnieuw geinstalleerd, maar helpt niks. Kabels gechecked en dat helpt ook geen drol. :(

Waar kan ik nog meer zoeken?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2005 00:26 ]

Verwijderd

kun je pingen naar een internet adres? zowel www.site.nl als op ip adres?
staat je gateway goed, etc?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 00:27:
kun je pingen naar een internet adres? zowel www.site.nl als op ip adres?
staat je gateway goed, etc?
Pingen binnen netwerk lukt, geen probleem. Naar 'buiten' pingen gaat dus niet. Heeft het wel altijd gedaan.
De pc is via het netwerk te bereiken en andersom ook. Maar ik zie nu ineens dat de betreffende pc niet bij de router kan komen... Niet bij config-scherm van de router. Wel raar hij krijgt wel een ip-adres en werkt gewoon in het netwerk.

Verwijderd

Heeft je firewall ineens andere waarden zodat hij die pc richting internet blocked?

Verwijderd

kan hij de router wel pingen dan?
is er geen vast ipadres aan die kaart gegeven?
welk besturingssysteem? volledig geupdate? overeenkomend met andere pc's?
probeer eens via apparaatbeheer de netwerkkaart te de-installeren, dan rebooten, opnieuw installeren.
(oké, je hebt al een reinstall gedaan, maar eerst de drivers gede-installeerd?)

doe eens ipconfig /all en vergelijk die met de andere pc's.

• TwieX924
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-03-2017
Bij welke provider zit je? Sommige meegeleverde routers werken namelijk maar maximaal met 2 (soms zelfs 1, mxstream - speedtouch home) aangesloten pc's. Kweenie hoe je netwerk er precies uitziet... Maar misschien de reden.

Verwijderd

Topicstarter
Hehehe juist ja... probleem opgelost...

Heb het modem/router maar eens naar defaults gereset. Had dat vanmiddag ook al 2 keer gedaan. En nu is het blijkbaar ineens goedgegaan... Alles werkt weer. Snap er niks van.
Mmm misschien een brakke modem/router.

Aaargh... zit de hele middag/avond al te klojen en ineens is het 'opgelost'. En zoek maar uit waarom. :( :D
Pagina: 1