Toon posts:

[flashmx / Video] video selectie menu in flash

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben een project aan het voorbereiden om diverse ( grote video files van min. 250 mb ) met een selectie menu te starten.

opzet: video venster links in beeld en rechts een rij knoppen onder elkaar die telkens de desbetreffende video laten zien. De selectieknoppen blijven permanent in beeld.
Het wordt een standalone applicatie gerund lokaal vanaf HDD

Waarom flash: simpel, ik wil ook nog knoppen in beeld om bijv. powerpoint files en executables te runnen.
Ook een eventuele tickertape in beeld die dynamisch tekst uit een xml of txt file leest.

Mijn probleem: En ook de vraag dus...........Alles wat ik voorleg kan ik wel maken in flash, maar 8 a 9 video bestanden van 250 mb (hoge resolutie, liefst geen compressie) in flash importeren en de daarbij horende test cq publishes, gaan problemen geven.
vraag1: kan flash wel zoveel video data verdragen? ( macromedia is niet duidelijk hierover )

vraag2: het schijnt ook te kunnen als je exporteert naar quicktime, waarbij de flash actions en knoppen nog steeds werken in quicktime player. Heeft iemand ervaring met grote video bestanden op deze manier ?

vraag3: is er een ander programma die,als ik het simpeler aan ga pakken, videos kan spelen terwijl de keuzeknoppen voor het selecteren van videos rechts in beeld blijft staan.

• LB Back
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-03 23:22
Ik zou de films omzetten naar flv met bvb sorensen squeeze, dan kun je ze extern houden. Een paar van die joekels van 250 MB importeren en je fla is onwerkbaar; even een knopje aanpassen, test movie en dan kun je uren wachten. Je kunt idd exporteren naar quicktime zonder de bron in te sluiten maar dan werkt er een boel niet meer.; alleen simpele tijdlijn zooi kan dan nog.

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

Daar heeft MM een paar prima articles over gemaakt!

Flash Video Learner's Guide

voorbeeldje
Building a Video Presentation with Macromedia Flash MX Professional 2004 Media Components

[ Voor 24% gewijzigd door tie-rep op 04-05-2005 01:05 ]