Toon posts:

[XP] Drie errors alvorens opstarten, dan zwart scherm*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Guys,

Mijn pc`tje doet sinds gister niet meer opstarten :'( . Wanneer ik de pc aan zet, gaat hij als een roosje door de POST, dan komt het Windows XP opstart logo, dan komt ook nog het standaard blauwe achtergrondje van het inlogscherm.

Maar nog voor de buttons van de verschillende profielen worden geladen komen er 4 meldingen achterelkaar met een rood kruis, waar ik op OK moet klikken. Vervolgens komt er een zwart scherm en dan niks meer.

Dit zijn de meldingen:

1. Winlogon.exe - Ongeldig beeld
X De toepassing of dll-bestand C:\Windows\winSxS\x86_microsoft.windows.common-
controls_6595b64144cf1df_6.0.2600.2180_x-ww_a84f1ff9\comct\32.dll is geen geldige windows -
kopie. Controleer dit op uw installatie.

2. devldr32.exe
X Zelfde melding als 1.

3. Services.exe
X Zelfde melding als 1.

4. Isass.exe
X Zelfde melding als 1.

....Dan komt het zwarte beeld. Ik heb al gezocht bij tweakers, google, mickeysoft.com, mickeytechsoft.com etc. Ik stel deze vraag omdat ik het nergens de oplossing vind na 24 uur zoeken.

Please help me!

Alvast bedankt _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:46
Waar ik aan zit te denken is:
• HD brak
• HD-controller brak
• Geheugen brak

...waardoor er bestanden corrupt zijn geraakt en als "niet geldige windows-kopie" herkend worden.

Test je boot-HD met een tooltje van de fabrikant, en het geheugen met memtest

[ Voor 4% gewijzigd door OnTracK op 03-05-2005 22:51 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, er zit pas sinds 1 maand een "nieuwe" maxtor 40 GB HD in...

Geheugen ga ik eens proberen, (moet ik ff van een vriend lenen, heb zelf nix meer liggen) hoor je morgen van me.

Ik ben trots bezitter van "The Ultimate Boot CD", en het is me niet gelukt hiermee iets boven water te krijgen...

Ik heb ook nog geprobeerd om met de WinXP cd -> installatie herstellen... "BOOTFIX" en nog wat simpele commands op die cd... om het ding weer op gang te krijgen maar hij blijft vast lopen bij dat zwarte scherm... :-(

Zou toch geen virus zijn ofzo he???
Of misschien door een auto-update of zo???

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 22:45:
X De toepassing of dll-bestand C:\Windows\winSxS\x86_microsoft.windows.common-
controls_6595b64144cf1df_6.0.2600.2180_x-ww_a84f1ff9\comct\32.dll is geen geldige windows -
kopie. Controleer dit op uw installatie.

....Dan komt het zwarte beeld. Ik heb al gezocht bij tweakers, google, mickeysoft.com, mickeytechsoft.com etc. Ik stel deze vraag omdat ik het nergens de oplossing vind na 24 uur zoeken.

Please help me!

Alvast bedankt _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
comct\32.dll is dit een typo?? anders zou dat de reden kunnen zijn effe met regedit zoeken waar die verwijzing voorkomt (het heeft wel iets van een virus)
mocht dit zo zijn dan kun je wellicht het bestand comct32.dll hernoemen tot comct\32.dll

geheugen zou je ook tijdelijk lager kunnen klokken dan kun je het nu al proberen uit te sluiten

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2005 23:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
K vind helaas niets met regedit .....

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik zet conform Windows Operating Systems - Policy nog even [XP] vooraan de topictitel. Probeer daar voortaan op te letten :)
Ik pas deze ook even ietsje aan zodat je probleem er iets duidelijker in staat.
3 rare meldingen alvorens opstarten (zover als mogelijk is) > [XP] Drie errors alvorens opstarten, dan zwart scherm*

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1