Onlangs was ik bij een vriend om zijn nieuwe pc in elkaar te schroeven. Na wat gerommel in de bios en wat installingen op het mobo gewijzigd te hebben ging alles voorspoedig totdat we Windows gingen installeren. We kregen namelijk elke keer een bsod, of de installatieprocedure liep vast.
We kregen dan de volgende foutmelding te zien:
Driver no less or equal
en even verderop:
atapi.sys.
Nu heb ik flink gegoogled, maar de resultaten zijn mensen die het probleem tegenkomen als ze gewoon werken, dus niet een schone installatie doen. Deze mensen hebben dan drivers opnieuw geïnstalleerd om het te verhelpen, of kabels gewisseld. Ook heeft men het vaak over windows 2000 of nt 4.0.
De Microsoft resource pagina bracht me ook niet veel verder, aangezien er nog geen externe drivers zijn geïnstalleerd. De tweakerthread over bsod's heb ik ook al gelezen, daar kon ik ook geen hulp vinden
Ik heb telkens als de installatie vastloopt daarna de hd partitie opnieuw laten formatteren (niet op de -q manier). Had ik het beter eroverheen kunnen installeren? Dat leek me niet verstandig namelijk.
Het vreemde is dat het de ene keer direct gebeurt na het booten, de andere keer als we Windows al een flink eind geconfigureerd hebben, admin paswoord, werkgroep, landinstellingen etc. De teller blijft min of meer staan op "38 minuten".
Ter informatie:
Mobo: DFI Lanparty SLI met NF4 chip
Geheugen: Corsair matched pair 1gb (weet even het typenummer niet meer)
Bios: Phoenix Award 6.00
Cmos: Bios caching/shadowing uit
CPU: AMD 3200+ socket 939
GPU: Asus 6600GT
HD: Maxtor 6l200mo 200 Gb 8mb S-ata
DVD-rom
DVD burner beiden van Sony
Windows XP Pro nl + sp1 geslipstreamed
PSU: Coolermaster 450 watt (Bij Mycom)
Ik heb het geprobeerd met automatisch als zelf toekennen van de irq maar dat gaf geen uitkomst.
Als iemand een idee heeft, graag!
Ik weet niet of ik morgen bij hem thuis beschikking over het internet heb, dus als iemand een heldere oplossing heeft kan ik die van tevoren opschrijven.
We kregen dan de volgende foutmelding te zien:
Driver no less or equal
en even verderop:
atapi.sys.
Nu heb ik flink gegoogled, maar de resultaten zijn mensen die het probleem tegenkomen als ze gewoon werken, dus niet een schone installatie doen. Deze mensen hebben dan drivers opnieuw geïnstalleerd om het te verhelpen, of kabels gewisseld. Ook heeft men het vaak over windows 2000 of nt 4.0.
De Microsoft resource pagina bracht me ook niet veel verder, aangezien er nog geen externe drivers zijn geïnstalleerd. De tweakerthread over bsod's heb ik ook al gelezen, daar kon ik ook geen hulp vinden
Ik heb telkens als de installatie vastloopt daarna de hd partitie opnieuw laten formatteren (niet op de -q manier). Had ik het beter eroverheen kunnen installeren? Dat leek me niet verstandig namelijk.
Het vreemde is dat het de ene keer direct gebeurt na het booten, de andere keer als we Windows al een flink eind geconfigureerd hebben, admin paswoord, werkgroep, landinstellingen etc. De teller blijft min of meer staan op "38 minuten".
Ter informatie:
Mobo: DFI Lanparty SLI met NF4 chip
Geheugen: Corsair matched pair 1gb (weet even het typenummer niet meer)
Bios: Phoenix Award 6.00
Cmos: Bios caching/shadowing uit
CPU: AMD 3200+ socket 939
GPU: Asus 6600GT
HD: Maxtor 6l200mo 200 Gb 8mb S-ata
DVD-rom
DVD burner beiden van Sony
Windows XP Pro nl + sp1 geslipstreamed
PSU: Coolermaster 450 watt (Bij Mycom)
Ik heb het geprobeerd met automatisch als zelf toekennen van de irq maar dat gaf geen uitkomst.
Als iemand een idee heeft, graag!
Ik weet niet of ik morgen bij hem thuis beschikking over het internet heb, dus als iemand een heldere oplossing heeft kan ik die van tevoren opschrijven.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!