[SBS2003] DNS record toevoegen

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

• DJ-B
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 17:05
Situatie:
SBS2003 server met daarop diverse websites.
Het probleem doet zich voor op het interne netwerk. Vanaf internet werkt alles prima.
Alle client hebben de server als DNS staan (server is ook DHCP server)

Tot vandaag was ik in het bezit van een @home internet verbinding. Als dit internet ip/site in mijn browser ip intik verwijst deze automatisch naar de server/site.
Prima dit is precies wat ik wil.

Vandaag xs4all ADSL geinstalleerd. Ik tik het internet ip/site in mijn browser in en de pagina kan niet worden gevonden...

Welke DNS aanpassingen, en hoe moet ik nu precies doen in mijn server om er voor te zorgen dat indien een client dat bepaalde internet ip opvraagd deze automatisch word doorverwezen naar het interne ip..
Als ik al DNS moet hebben...

Update
[url=Internet IP lokaal niet te benaderen]Exact dit probleem[url]
Maar hoe los ik dit nu op via dns... de forwarders van de provider staan ingesteld maar helpt dus niet.

[ Voor 12% gewijzigd door DJ-B op 03-05-2005 22:07 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Andere DNS forwarders (die van XS4all dus) gebruiken in DNS.
Als ik al DNS moet hebben...
Eh.

AD betekent DNS. Ja dus.

[ Voor 40% gewijzigd door alt-92 op 03-05-2005 21:55 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• DJ-B
Dat heb ik gedaan maar het lijkt niet te werken...
Overigens kan ik het internet ip wel pingen!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

DNS troubleshooting HOWTO volgen (zie WOS howtos).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• DJ-B
BackSlash32 schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 22:09:
DNS troubleshooting HOWTO volgen (zie WOS howtos).
Helaas kan ik daar geen antwoord op mijn vraag vinden:

Hoe zetten de clients automatisch het internet ip 82.92.175.x om naar 192.168.1.1?

hostname.xs4all.nl = 82.92.175.x
servername = 192.168.1.1

82.92.175.x kan je WEL pingen, maar je kunt er geen website mee bekijken....

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:34
Bij @home had de computer het externe ip adres, bij je adsl modem heb je een intern ip adres. Er zijn wel modems die het externe adres intern "publishen", moet je even verder uitzoeken ;). En anders een a toevoegen met het interne ip.

• DJ-B
leon1e schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 22:17:
Bij @home had de computer het externe ip adres, bij je adsl modem heb je een intern ip adres. Er zijn wel modems die het externe adres intern "publishen", moet je even verder uitzoeken ;). En anders een a toevoegen met het interne ip.
Bij @home zaten allen client ook op het interne adres (gateway).

• DJ-B
Okay,

Ik heb het probleem opgelost door aan de interne LAN verbinding van de server het internet ip toe te voegen... Het werkt, maar is dit een mooie/juiste oplossing? :) Thanks!

• leon1e
DJ-B schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 22:19:
Bij @home zaten allen client ook op het interne adres (gateway).
Je hebt ergens je verbinding gedeeld anders kan dat niet ;). Anyways post eens een trace naar je ip en post die eens hier, heb je nu al iets aan de dns gedaan?

• DJ-B
DJ-B schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 22:23:
Okay,

Ik heb het probleem opgelost door aan de interne LAN verbinding van de server het internet ip toe te voegen... Het werkt, maar is dit een mooie/juiste oplossing? :) Thanks!
Mmm, dit lijkt dus alleen maar op de server te werken.. Op de clients nog steeds niet ... Geen goede oplossing dus.. Iemand een idee?

• leon1e
Zie mijn vorige posting..

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Misschien niet onverstandig om even neer te zetten hoe je nu je internet verbinding doorsluist;
doe je dat met een losse router? RRAS? ISA?

[ Voor 3% gewijzigd door alt-92 op 04-05-2005 00:51 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Da's dus best fout, je externe ip ook nog eens op de interne interface toevoegen.

Wat jij nodig hebt is een hostsfile met de verwijzing of een dns-server waarop je de zone kunt draaien om zo de site intern te benaderen, een proxy opzetten die het verkeer redirect of iets dergelijks. Het externe ip intern benaderen moet wel kunnen met een router die nat loopback ondersteunt. Daarover is in FAQ - Network Troubleshooting zat te vinden :)

Aangezien de info die je geeft en de response op de voorgaande gestelde vragen zo vaag is dat we er eigenlijk niets anders mee kunnen dan gissen, ga ik dit topic nu sluiten. Zoek eens wat met bovengenoemde termen, en open eventueel als je er nog niet uit komt even een nieuw topic met daarin uitgebreid geschetjst wat er precies aanwezig is, wat je exact wil bereiken (kunnen de interne gebruikers de site niet gewoon via een andere hostname opvragen?). Lees ook Algemene gedragsregels (Netiquette) daarover nog even goed door :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.