Toon posts:

[XP] Setup crasht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds vandaag een nieuwe harde schijf en wilde deze in mijn systeem gebruiken ter vervanging van mijn onlangs overleden harde schijf.

Het vreemde is echter dat de windows set-up wel alle drivers laadt, maar evrvolgens een zwart scherm toont met een snel knipperende cursor.

Ik heb alle topics op GOT al doorgespit al dit allemaal al geprobeerd:

Harde schijf gebruiken in ndere pc: Gelukt, harde schijf is in orde!
Geformateerd naar 2 stukken van 100gb NTFS: Gelukt
Andere kabel
Andere cd speler
CD Schoonpoetsen (was onnodig aangezien hij in een ander systeem wel kan installeren)
Andere videokaart
Ander ide slot
Ander geheugen
Alle onnodige hardware eruit (geluid firewire etc.)
Bios Downgrade van 17 => 16
Bios Defaults
Bios reset (batterij even uit het moederbord nadat ik de voedingsschakelaar op uit had gezet)
Windows installeren op de schijf via een andere pc, maar dan weigert de pc de HDD met geinstalleerde Windows xp
1 keer kwam ik door het "zwarte scherm", maar toen kon ik een bestand blijkbara niet kopieren naar de harde schijf.

De hardware:

Asus a7v333 + duron 1300
256 geheugen/512 geheugen (nieuw)
Ati 8500 / Ander kaartje (niet zeker aangezien er niks op de kaart zelf staat) / TNT2 m64
Maxtor 200GB harde schijf

Kan iemand me pls helpen want ik kom niet verder. Het lijkt niet aan de cd te liggen, ook niet aan de harde schijf, oof neit aan de cd speler, ook niet aan het ram, ook niet aan de kabel.

Waar kan het nou nog aan liggen want ik ben echt RADELOOS!?
ps. niet aankomen van, gebruik de search, want die mogelijke oplossingen heb ik zoals ik aangaf al gebruikt!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2005 21:54 ]

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Ik zie dat je ook nieuw geheugen hebt. Haal dat er weer eens uit, of draait eens memtest. Veel problemen tijdens de installatie van Windows XP worden veroorzaakt door slecht geheugen...

Edit: ik zie nu dat je ook ander geheugen hebt geprobeerd, maar was dat in dezelfde geheugenbank of in een andere? Ik zou toch eens memtest draaien om uit te sluiten dat je geheugen(bank) het probleem is...

[ Voor 37% gewijzigd door Cpt.Morgan op 03-05-2005 21:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het oude al weer terug gezet , maar het mocht niet baten.

Ps. Ik had een harde schijf gebruikt die er in zat voordat ik deze pc te leen kreeg en deze leek wel te werken. De ide controller is dus ook nog goed...

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

En als je eerst de install files op een 2e partitie zet en vanaf HDD installt ?

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zou ik dat aan moeten pakken? Ik kan namelijk de harde schijf wel "binnen komen" als ik hem aan een andere pc hang. Hoe kan ik de cd content naar een partite kopieren zodat ik daar van kan booten?

ps. De lampjes op mijn keyboard gaan uit als het scherm zwart wordt en de cursor begint te knipperen? Betekent dat nog iets??

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2005 21:59 ]

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-04 14:23
kan je met BartPE (bootcd) op je harde schijf komen?

gewaarwordingshorizon

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan gewoon de harde schijf in een andere pc als slave gebruiken dus dara ligt het niet aan. Ik las dat dit probleem wel vaker voor kwam, maar nu zie ik dus dat de daar gegeven oplossingen niet werken opende ik toch maar een topic!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 21:57:
Hoe zou ik dat aan moeten pakken? Ik kan namelijk de harde schijf wel "binnen komen" als ik hem aan een andere pc hang. Hoe kan ik de cd content naar een partite kopieren zodat ik daar van kan booten?

ps. De lampjes op mijn keyboard gaan uit als het scherm zwart wordt en de cursor begint te knipperen? Betekent dat nog iets??
Gewoon ff met een bootdisk partities maken en formatteren. Daarna de files op hdd copy-en.

Verwijderd

Topicstarter
De OPLOSSING:

Na de pc eens onder de loep genomen te hebben met de overbuurman bleek de primaire IDE controller een beetje brak te zijn. Ik kon er wel een geinstalleerde windows HDD op aansluiten en netjes booten, maar de setup van windows werd hem te veel en ik heb in die paar dagen veel verschillende foutmeldingen gezien! :r

Zodra de harde schijf aan de Secundaire IDE-controller werd gehangen ging de installatie (volgens de buurman, ik was toen eten) "als een zonnetje". Waarscheinlijk kan ik nu slechts 1 HDD gebruiken icm 1 DVD brander aangezien de Primaire IDE brak was.

Nogmaals: "Dit is op een Asus A7v333"

Vanmiddag haal ik mijn pc weer op. Dan zal ik kijken of het systeem echt weer naar behoren draait! Dus, voor mensen met "vreemde" problemen. Probeer eens de IDE kanalen te verwisselen! O-)

Verwijderd

Topicstarter
In mijn openingspost had ik "Ander ide slot" gemeld, maar misschien ben ik toen van Secundair naar Primair gegaan :Y) :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 14:40:
De OPLOSSING:

Na de pc eens onder de loep genomen te hebben met de overbuurman bleek de primaire IDE controller een beetje brak te zijn. Ik kon er wel een geinstalleerde windows HDD op aansluiten en netjes booten, maar de setup van windows werd hem te veel en ik heb in die paar dagen veel verschillende foutmeldingen gezien! :r

Zodra de harde schijf aan de Secundaire IDE-controller werd gehangen ging de installatie (volgens de buurman, ik was toen eten) "als een zonnetje". Waarscheinlijk kan ik nu slechts 1 HDD gebruiken icm 1 DVD brander aangezien de Primaire IDE brak was.

Nogmaals: "Dit is op een Asus A7v333"

Vanmiddag haal ik mijn pc weer op. Dan zal ik kijken of het systeem echt weer naar behoren draait! Dus, voor mensen met "vreemde" problemen. Probeer eens de IDE kanalen te verwisselen! O-)
Tja dat kan ook altijd zo zijn, dit had ik ook een keer, ik heb toen maar een ide controller gekocht en alles werkte weer, maar als je een beetje geodkoop mobo hebt is een heel nieuw mobo vaak goedkoper of even duur.

Verwijderd

Topicstarter
Dit drama heeft nog een vervolg!

Aangezien de Primaire IDE moeilijk deed was de pc neit 100% meer. Ook het geluid beon maf te doen en het netwerk en diens DNS??? was regelmatig van slag. We hebben vandaag besloten om de pc (met pijn in mijn hart) af te geven bij de lokale pc-toko. De jongens die daar werken waren er van overtuigd dat ze het "wel even oplossen". Normaal gesproken zou ik zoiets niet doen, maar aangezien ik er al zoveel tijd in heb gestoken leek het me verstandiger om er mensen naar te laten kijken. Pas als zij constateren dat het moederbord defect is kan het opgestuurd worden naar Asus.

Een beetje een dubbel gevoel heb ik erbij. De mogelijkheid is namelijk groot dat het moederbord neit meer lekker werkt. Als ik zelf initiatief had genomen zou ik een nieuw socket-a moederbordje kopen a 40 euro. Nu laat ik de pc voor 25 € onderzoeken en zal ik er waarschijnlijk achter komen dat het moederbord alsnog vervangen moet worden.

Dinsdag of woensdag meer info ;)

Verwijderd

ja als alles on-board raar begint te doen, dan zullen hun geen andere conclusie trekken, hun zullen niet meer doen dan met werkende hardware testen en eventueel een bios upgrade. als het dan niet lukt zeggen hun ook gewoon "je bordje is kaduuk". Dus een beetje zonde van je geld lijkt me want die gasten van shops hebben echt geen soft/hard ware waarmee ze kunnen testen die wij niet kennen, dus verwacht echt niet veel van zo`n test. niet meer dan dat je zelf eigenlijk ook kan doen.

Verwijderd

volgens mij heb ik ook dit probleem gehad bij mijn oom
winxp bootable cd erin... drivers laden en dan een zwart scherm met een knipperende cursor

wachten, wachten en nog eens wachten
maar zonder enig resultaat

ik daarna bios update gedaan naar de laatste bios die ik kon vinden bij asus en het probleem was verholpen.... toevallig 3 weken later hetzelfde probleem bij een kennis met hetzelfde mobo en na een bios update ging de xp installatie vlekkeloos

Verwijderd

Topicstarter
Dit verhaal heeft nog een staart!

Na alle hoop opgegeven te hebben kocht ik bij een lokale computerboer een 2e hands Mobo. Daar wilde ik dan mijn oude Duron 1300 in zetten. Deze duron echter heeft bij de overhuis van Mobo op zijn donder gekregen en begon te stinken. (meer zeg ik niet)
Vandaag heb ik een ander processortje weten te bemachtigen (Amd 1000). Deze heb ik door hem erop laten zetten en draait nu naar mijn zin. Bij de installatie van windows echter, vroeg hij wat over het netwerk wat ik nog nooit eerder had gezien bij de installatie. MIsschien omdat ik normalitair op "overslaan" klik.
Nu wil het verhaal dat ik een conflict heb met de DHCP server. Als ik bij andere pc's op overslaan klikte bij die laatste stappen van de setup werkte alles prima, maar nu heb ik een hele rits fouten in mijn Eventvwr staan.

Is er een manier om mijn netwerk verbinding weer te krijgen alsof ik op overslaan had geklikt?

Situatie: Modem===Router==PC1+HUB===PC2,3 (pc 3 werkt niet naar wens)

Ik kan bij netwerkverbindingen en bij internetopties niks vreemd vinden, maar eventvwr zit vol fouten en ik kan ipconfig /renew niet doen. (wordt geweigerd)

Verwijderd

Topicstarter
Ik merkte dat mijn verhaal wat verwarrend was dus ik heb een tekeningetje gemaakt van de situatie en een printscreen van de errors die ik krijg.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/theresialyceum/situatie.JPG

Printscreen van Errors

Hopelijk is het nu wat duidelijker want ik kom niet verder :r

UPDATE:
Nadat ik wat was gaan zoeken, had ik de hoop opgegeven en was ik beneden op PC1 een mailtje gaan schrijven. Vervolgens viel daar een halve minuut ongeveer de verbinding weg en sinds dien werkt het internet op PC3 (probleem-computer) wel. Kan het zijn dat alle leases van de pc's waren verlopen en die allemaal weer opnieuw zijn aangemaakt door de router?

Anyways: Mobo + Proc. vervangen en nu draait eindelijk alles weer naar wens!
Een oplossing voor het DHCPNACK heb ik niet want bij mij was het "ineens" over!

Een Slotje pls!

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2005 09:51 . Reden: update ]

Pagina: 1