Laat ik dat dan ook maar doen, ik betwijfel ten zeerste dat ik van RTL antwoord krijg en een dicsussie is wel zo prettig

regelmatig veranderd op manieren die niet compatible zijn met eerdere versies? Heb je hier voorbeelden van? De nieuwe mediaplayers kunnen namelijk nog steeds oud materiaal spelen
Om het bekendste voorbeeld maar eens aan te halen: Windows XP SP2, waardoor duizenden programmas niet (meer) werken en veel websites aangepast moesten worden vanwege bugfixes in IE (schuld van die websites, weet ik, maar aanpassingen blijven aanpassingen).
MPEG2 heeft een veel hogere bandbreedte nodig, Een film downloaden wordt dan niet meer intressant voor een normale klant. Een klant wil klikken en kijken. Niet klikken en 1 dag later kijken.
Dat klopt en ontken ik ook niet, voor DVD kwaliteit (en makkelijk branden zodat je het op DVD kunt kijken) heb je het echter wel nodig (totdat iedereen een Media Center heeft).
Betreffende MPEG4: is er al een MPEG4 standaard of is iedereen bezig met zijn/haar MPEG4 standaard?
Om eerlijk te zijn weet ik niet of MPEG4 al een echte standaard is, maar of dat nu wel of niet zo is is niet zo relevant. WMV en Xvid zijn beide implementaties van MPEG4. WMV heeft hier als enige voordeel dat het van Microsoft is. Xvid is dat niet en mist dus de ondersteuning van MS, daar staat tegenover dat het zich in de praktijk bewijst, Vrij is en dus ondersteuning te koop is bij verschillende bedrijven, verder heeft het dezelfde voordelen als WMV, plus dat het overal werkt.
Een dvd kan gekopieerd worden, maar dit is niet door een normale gebruiker te doen.
Een gedownload bestand wel.
Nog nooit van DVD Shrink gehoord? Daar kan zelfs mijn opa mee omgaan en dat doet hij dan ook gretig.
Als dit zo was, dan hadden we helemaal geen illegale films en software op het internet.
DVD rips op internet zijn bijna allemaal afkomstig van gestolen materiaal. Zeg nu zelf, ga jij DVDs kopen en dan op internet zetten zonder daar iets voor terug te zien?
Tijd en moeite, dat heeft de gemiddelde gebruiker niet.
Heeft 'ie ook niet nodig, dat doen anderen voor hem. De gemiddelde gebruiker heeft alleen p2p software nodig.
Je geeft nu aan dat DRM fouten bevat, maar dat helpt niet om iemand over te halen dan maar helemaal geen DRM toe te passen.
Komt in de buurt, maar wat ik probeer te zeggen is niet dat DRM implementaties fouten bevatten. Ik zeg dat het systeem niet kan werken tenzij je de gebruiker de toegang tot zijn computer ontzegt, het beroemde TCPA/Palladium is de enige manier waarop DRM kan werken. Wat je nu doet is de gebruiker alles in handen geven om de content te kraken, dan kan hij het dus ook kraken.
Voor de 'normale gebruiker' concureert dit product voldoende.
Imho is het niet bedoeld voor een filmclubje dat een avond gepland heeft en dan een rtlvideo film gaat kijken, maar meer voor de studenten die 2 uurtjes over hebben of paps en mams die hun kleine kind wil vermaken met een tekenfilm
(ik heb nog niet gekeken of er tekenfilms aangeboden worden, ik ga er voor het gemak maar vanuit)
Als dat het doel is kan het slagen, helaas is je markt dan te klein vrees ik. Een systeem als dit werkt alleen als je OF het op DVD kan zetten en dan kijken OF iedereen een media center thuis heeft staan.
Ook in een verloren uurtje gaat de gemiddelde gebruiker niet voor zijn monitor een film zitten kijken, meestal staat de computer zelfs in een computerkamer achter een te klein bureau met een onconfortabele stoel (ik kom regelmatig bij mensen thuis, heb er al teveel zo gezien), daar ga je geen film op kijken.
Ik besef dat mijn beeld wat gekleurd kan zijn doordat ik een open source fan ben, maar van de mentaliteit: "Noone ever got fired for recommending Microsoft" wordt ik een beetje moe. Het lijkt wel alsof veel bedrijven met oogkleppen op naar de markt kijken, naast de microsoft oplossing niets anders willen zien en gelijk maar ophouden met zoeken. "Microsoft heeft er iets voor, dan zal dat wel de beste keuze zijn"
Bekijk mijn uitspraken graag vanuit een software developer in een bedrijf wat niet eens denkt om naast Microsoft een andere aanbieder van $software te overwegen. "Als MS het niet heeft, bestaat het niet".
(ja, dat frustreert mij)
[
Voor 6% gewijzigd door
Gerco op 16-05-2005 15:00
]
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!