Toon posts:

WMP 9 / 10 en codecs: WMP10 speelt geen mp3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds een paar dagen heb ik problemen met Windows Media Player. Ik kon standaard geen MPEG-layer 2 bestanden afspelen dus heb ik wat geëxperimenteerd met audio-codec's. Met het gevolg dat ik nu prima layer 2 bestanden kan afspelen maar helemaal geen MPEG-layer 3 oftewel MP3's kan afspelen! Steeds de melding 'An audio codec is needed to play this file. To determine if this codec is available to download from the Web, click Web Help.' De optie om automatisch codecs te downloaden indien ze ontbreken staat aan, maar heeft nooit effect.

Wat ik allemaal heb geprobeerd:

Alles wat ik aan audio-codecs heb gedeinstalleerd.
Ge-upgrade naar WMP 10. Via Microsoft nog een codec pack geinstalleerd. Daarna weer ge-rollbacked naar WMP 9, daarna handmatig stap voor stap WMP 9 gedeinstalleerd, WMP 10 er opnieuw opgezet. Toen nog een keer KLite Mega Codec Pack erop gezet. Niets!! Met een tooltje Gspot (http://www.rita.lt/index.htm) kan ik zien dat er wel degelijk een MP3 codec geinstalleerd is

Mijn conclusie: wat ik ook aan codecs installeer, het lijkt wel of WMP 10 ze helemaal niet ziet. Volgens dat tooltje Gspot heb ik codecs aan bord, maar als ik via 'Control Panel --> Sounds and Audio Devices --> tabje hardware --> properties --> tabje properties' kijk, zie alleen maar PCM en Fraunhofer IIS MPEG Layer-3 codec staan. Als ik op de opties van deze laatste codec klik, verdwijnt deze spontaan. Beetje vreemd en geeft mij het idee dat er iets mis zit in mijn XP-configuratie met WMP 10.

Heeft iemand een idee wat er mis kan zijn??
Wat kan een volgende stap zijn om e.e.a. op te lossen??

Ik heb Winamp tijdelijk geinstalleerd om mp3's af te spelen. Dat werkt prima, maar ik wil gewoon de WMP gebruiken, dat heeft altijd gewerkt!!!
BTW: video speelt WMP trouwens wél af (meesten met geluid!)

Alvast bedankt!!!
Patrick

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Windows media player is software, en hoort daarom niet in Windows Operating Systems, maar in Software Algemeen. Daarom verplaats ik het topic :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Heb je dit met alle mp3 bestanden? en wat zijn de specs van je mp3 bestanden? (VBR? CBR? Lame codec?)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het met alle mp3 bestanden, maakt niet uit welke. '
Kan het nog iets te maken hebben met het feit dat je voor WMP10 SP2 voor XP nodig hebt? Ik draai namelijk nog op SP1.

In de properties van mijn audiocodecs (via device manager) zie ik ook veel te weinig codecs staan (alleen PCM en Fraunhofer), ook nadat ik bv. het K-Lite codec Pack heb geinstalleerd. Dat is toch ook raar?

Thanx for any response!
Patrick

• RoD
  • Niet online

RoD

Je zou inderdaad gewoon ns SP2 kunnen proberen

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:42
Ik heb hetzelfde met .mp3 bestanden, sommige doen het niet, sommige wel. WMP geeft een foutmelding dat er geen codec is gevonden voor dat desbetreffende bestand, terwijl ik die wel heb geinstalleerd. Ik draai hier wel SP2...

edit: ik gebruik WMP11

[ Voor 5% gewijzigd door Dekar op 29-09-2006 21:38 ]

The Beauty of the House is immeasurable; its Kindness infinite

• RoD
  • Niet online

RoD

WMP11 is nog beta, dus het kan zijn dat die wat vaag doet. Probeer eens terug te zetten naar 10?

• Dekar
RoD schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 22:04:
WMP11 is nog beta, dus het kan zijn dat die wat vaag doet. Probeer eens terug te zetten naar 10?
Hmm, Ik zal dit even testen, hopelijk werkt het.

EDIT: ik kan nergens de uninstall vinden :'(

[ Voor 8% gewijzigd door Dekar op 30-09-2006 00:15 ]

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

Staat die niet bij 'Show updates'? :)

Signature

• Dekar
pasta schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 03:57:
Staat die niet bij 'Show updates'? :)
"Er is momenteel geen update beschikbaar" :/

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

Ik bedoelde dus onder Software (of Add/Remove Programs). ;) Anders kan je ook nog kijken bij Windows onderdelen toevoegen/verwijderen onder Software.

Signature

• Dekar
pasta schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 12:44:
Ik bedoelde dus onder Software (of Add/Remove Programs). ;) Anders kan je ook nog kijken bij Windows onderdelen toevoegen/verwijderen onder Software.
Even kijken.. even getest maar werkt nog steeds niet :'(
is er een manier om WMP te herinstalleren, of een codec die je speciaal erbij moet downloaden om hem te laten werken, de codecs die ik tot nu toe heb gevonden via google en heb geprobeert hebben geen van allen gewerkt.

EDIT: Ik heb net Winamp geïnstalleerd en daarin speelt het nummer ook niet af, terwijl daarvan ook alle codecs zijn geinstalleerd. Dus ligt het aan de .mp3 bestanden, die niet goed werken o.i.d.?

[ Voor 29% gewijzigd door Dekar op 30-09-2006 15:59 ]

Pagina: 1