Okee... ooit had ik een werkend systeem met Apache2, php4, Mysql, etc. Maar daar draaide van alles op wat ik niet meer nodig had. Ik wilde iets met Apache2 en SSL (egroupware). Maar nu bleek dat dat niet zomaar werkte. Ik dacht daarna: wie weet moet ik Apache2 opnieuw installeren, nu met SSL. Dus:
apt-get remove apache2
Nu bleek dat /etc/apache2 niet te verwijderen. Die heb ik (dus) handmatig verwijderd. Alleen.. het blijkt dat je daarna apache 2 niet opnieuw kunt installeren! Ik heb al zo ongeveer 100x gedaan:
dpkg --purge apache2
apt-get install apache2 gevolgd door apt-get remove --purge apache2
Nog steeds wordt de /etc/apache2 dir niet opnieuw gebouwd of zelfs maar verwijderd. Wat is dat voor onzin, mag je die dingen nooit verwijderen of zo?
Hernoemen of verwijderen van de /etc/apache2 dir zorgt voor de volgende foutmelding bij het starten van /etc/init.d/apache2 :
server:/etc# /etc/init.d/apache2 start
touch: cannot touch `/etc/apache2/httpd.conf': No such file or directory
Ook handmatig aanmaken van die dir werkt niet (en ook niet het handmatig erin copiëren van een apache2.conf file uit een gecompileerde versie).
Er moet toch een manier zijn om apache2 opnieuw te installeren (anders dan van source etc.)? Wie helpt me uit de brand!?
apt-get remove apache2
Nu bleek dat /etc/apache2 niet te verwijderen. Die heb ik (dus) handmatig verwijderd. Alleen.. het blijkt dat je daarna apache 2 niet opnieuw kunt installeren! Ik heb al zo ongeveer 100x gedaan:
dpkg --purge apache2
apt-get install apache2 gevolgd door apt-get remove --purge apache2
Nog steeds wordt de /etc/apache2 dir niet opnieuw gebouwd of zelfs maar verwijderd. Wat is dat voor onzin, mag je die dingen nooit verwijderen of zo?
Hernoemen of verwijderen van de /etc/apache2 dir zorgt voor de volgende foutmelding bij het starten van /etc/init.d/apache2 :
server:/etc# /etc/init.d/apache2 start
touch: cannot touch `/etc/apache2/httpd.conf': No such file or directory
Ook handmatig aanmaken van die dir werkt niet (en ook niet het handmatig erin copiëren van een apache2.conf file uit een gecompileerde versie).
Er moet toch een manier zijn om apache2 opnieuw te installeren (anders dan van source etc.)? Wie helpt me uit de brand!?
[ Voor 19% gewijzigd door pinockio op 03-05-2005 21:08 ]
Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.