Voor een lange tijd al valt mijn computer 'random' uit. Soms na 5 minuten, soms na 3 uur. Altijd ook is er een ander probleem. Een kleine selectie:
- Kort snel blauw scherm en reboot
- De 'klassieke' freeze. Alles stopt.
- Alles freezed, behalve een film die ik kijk. Deze speelt door tot het eind, daarna loopt ook deze vast.
- Tijdens het branden van een CD (altijd).
Na er een tijdje last van hebben gehad, heb ik meerdere tests laten draaien op processor, geheugen, videokaart, temperatuur, moederbord en harde schijfen (voornamelijk met Sisoft Sandra). Allen waren in goede staat. Hierna geformateerd, alles opnieuw geinstalleerd maar de problemen bleven.
Ik denk nu dat het een compatibaliteits probleem is tussen twee (of meerdere) van mijn componenten, maar helaas zijn hier geen standaard schemaatjes voor.
Mijn hardware:
AMD Athlon XP 2400+
1gb pc3200 geheugen (2x256mb 1x512mb, no brand)
MSI KT6 Delta FISR, KT600 (Lan, Sound, Sata, 1394)
Maxtor DiamondMax Plus 9, 200GB (7200rpm, SATA, 8MB)
Western Digital Raptor WD360GD, 36GB (10000rpm, SATA, 8MB)
Leadtek Winfast A250 Geforce 4 Ti4400
Creative Soundblaster Audigy 2 ZS
NEC ND-2510 8x (Dual-layer)
FSP350-60ATV - 350 Watt
Samsung 173P
Maximum temperatuur Mobo = 41 graden
Maximum temperatuur CPU = 54 graden
Wie kan mij vertellen of dit een 'gezond' systeem is en of er problemen kunnen ontstaan tussen een of meerdere componenten?
Bedankt!
Jan
- Kort snel blauw scherm en reboot
- De 'klassieke' freeze. Alles stopt.
- Alles freezed, behalve een film die ik kijk. Deze speelt door tot het eind, daarna loopt ook deze vast.
- Tijdens het branden van een CD (altijd).
Na er een tijdje last van hebben gehad, heb ik meerdere tests laten draaien op processor, geheugen, videokaart, temperatuur, moederbord en harde schijfen (voornamelijk met Sisoft Sandra). Allen waren in goede staat. Hierna geformateerd, alles opnieuw geinstalleerd maar de problemen bleven.
Ik denk nu dat het een compatibaliteits probleem is tussen twee (of meerdere) van mijn componenten, maar helaas zijn hier geen standaard schemaatjes voor.
Mijn hardware:
AMD Athlon XP 2400+
1gb pc3200 geheugen (2x256mb 1x512mb, no brand)
MSI KT6 Delta FISR, KT600 (Lan, Sound, Sata, 1394)
Maxtor DiamondMax Plus 9, 200GB (7200rpm, SATA, 8MB)
Western Digital Raptor WD360GD, 36GB (10000rpm, SATA, 8MB)
Leadtek Winfast A250 Geforce 4 Ti4400
Creative Soundblaster Audigy 2 ZS
NEC ND-2510 8x (Dual-layer)
FSP350-60ATV - 350 Watt
Samsung 173P
Maximum temperatuur Mobo = 41 graden
Maximum temperatuur CPU = 54 graden
Wie kan mij vertellen of dit een 'gezond' systeem is en of er problemen kunnen ontstaan tussen een of meerdere componenten?
Bedankt!
Jan