hd onbereikbaar

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• doeternietoe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:24
Al een paar dagen liep de computer vreselijk traag, het balkje bij het opstarten van windows xp kwam ca.35 keer langs, het opstarten van een programma duurde 2 minuten.
Heb op spyware en virussen gescanned, het register opgeschoond, maar niets hielp.
Toen heb ik maar besloten om een clean install te doen, in de hoop dat dat verbetering zou brengen.
hd eruit gehaald en in een andere comp gehangen om van de data een back-up te maken, en toen begon de ellende: hd in de andere computer gestopt, werd niet door de bios gedetecteerd, alle verschillende mogelijkheden geprobeerd, als master alleen, als slave bij een andere schijf, cable select, niets hielp. Weer in de originele computer gestopt, kreeg hem daar ook niet meer aan de praat, alles geprobeerd, niets helpt.

Wat moet ik doen?

Heb dus geprobeerd:
-Bij een ECS M847 mobo als master en slave geprobeerd, geen resultaat
-Bij een Gigabyte 7VT600P -RZ als master, slave en cable select, geen resultaat.

Wat ik me afvraag:
-Hoe kom ik weer op die hd? Het gaat me niet zozeer om de hardware, maar meer om de data die erop staat.
-Heeft het langzamer worden van de pc iets met dit probleem te maken?
-Hoelang garantie zit er op een samsung spinpoint hd? (kan ik zelf ook wel vinden denk ik)

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

The Third Man

The Third Jellyfish

In de FAQ staan uitgebreide tips voor dit probleem.

• doeternietoe
Niet echt voor dit probleem.
Alle oplossingen die daar worden aangedragen zijn alleen mogelijk als de bios de schijf wel herkend, en het os niet. Mijn probleem is dat zelfs de bios er niets van maakt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

spint het geval nog wel op?
zo niet dan zou het kunnen zijn dat de stroomtoevoer (waarschijnlijk de print) defect is. Mogelijk kun je deze nog vervangen.
Anders is het gewoon einde oefening voor dat ding en kun je hem weg lazeren

• doeternietoe
Hij spint idd niet meer.
Maar als die print het is, hoe kom ik aan een zelfde print?
Het gaat me niet echt om de schijf, meer om de data.

[ Voor 25% gewijzigd door doeternietoe op 04-05-2005 10:06 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

doeternietoe schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 10:05:
Hij spint idd niet meer.
Maar als die print het is, hoe kom ik aan een zelfde print?
Het gaat me niet echt om de schijf, meer om de data.
iemand zoeken die zo'n zelfde disk heeft en daar het printje van overzetten.
mogelijk dat je er dan nog bij kan, maar het kan zijn dat de motor defect is of evt de koppen die een headcrash hebben gehad, dan ben je minder blij want dan ben je je data gewoon kwijt.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

OM FAQ / Beleid » Hoe krijg ik verloren gegane data terug? Scroll een beetje naar beneden richting "fysieke problemen" :) Meer dan hetgeen in de FAQ staat valt er niet te zeggen. En wat betreft printplaatjes: tweakers.net/aanbod, ebay.nl, speurders.nl, marktplaats.nl, etcetera.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.