Ik heb onlangs bij iemand een Exchange 2003 server (met SP1) geinstalleerd. Gaat allemaal prima. Alleen heb ik daar in het verleden toen er nog Exchange 5.5 wat problemen met relay gehad. Nu is dat allemaal prima opgelost.
Hopelijk heeft Microsoft er van geleerd door hun producten niet meer zo onbeveiligd uit te geven, maar de server draait een enkel domein maar de abuse.net relay test komt niet geheel vlekkeloos door de test. (zie onderaan)
Nu staan er geen enkele sessies open in de Exchange manager bij het SMTP, dus er lijken geen mensen van buiten ge-connect te zijn met de server
(dat was in het verleden wel het geval bij de Exchange 5.5)
Ook gaat zijn provider niet klagen over een open relay, wat in het verleden wel gebeurd is
Nu is mijn vraag, welke instelling zou ik moeten doen zodat abuse.net geheel door de test komt. Ik heb door te zoeken de volgende topics gevonden, maar niet echt kunnen vinden wat ik zocht.
Exchange 2003 & Open Relay
Windows 2003 Server + Exch + SMTP
[rml][ Exchange 2003] Relay & ndr reports[/rml]
Ik ben inmiddels op Ordb.org ook een test aan het doen voor een open relay, maar die geeft volgens mij niet direct uitslag
Hopelijk heeft Microsoft er van geleerd door hun producten niet meer zo onbeveiligd uit te geven, maar de server draait een enkel domein maar de abuse.net relay test komt niet geheel vlekkeloos door de test. (zie onderaan)
Nu staan er geen enkele sessies open in de Exchange manager bij het SMTP, dus er lijken geen mensen van buiten ge-connect te zijn met de server
(dat was in het verleden wel het geval bij de Exchange 5.5)
Ook gaat zijn provider niet klagen over een open relay, wat in het verleden wel gebeurd is
Nu is mijn vraag, welke instelling zou ik moeten doen zodat abuse.net geheel door de test komt. Ik heb door te zoeken de volgende topics gevonden, maar niet echt kunnen vinden wat ik zocht.
Exchange 2003 & Open Relay
Windows 2003 Server + Exch + SMTP
[rml][ Exchange 2003] Relay & ndr reports[/rml]
Ik ben inmiddels op Ordb.org ook een test aan het doen voor een open relay, maar die geeft volgens mij niet direct uitslag
Kort door de bocht, zijn er instellingen waar ik de relay nog dichter kan zetten dan dat het nu al lijkt, of ben ik wel veilig zo?Mail relay testing
Connecting to domein.nl for anonymous test ...
<<< 220 server.thuis.local Microsoft ESMTP MAIL Service, Version: 6.0.3790.1830 ready at Tue, 3 May 2005 19:08:23 +0200
>>> HELO www.abuse.net
<<< 250 server.thuis.local Hello [208.31.42.77]
Relay test 1
>>> RSET
<<< 250 2.0.0 Resetting
>>> MAIL FROM:<spamtest@abuse.net>
<<< 250 2.1.0 spamtest@abuse.net....Sender OK
>>> RCPT TO:<securitytest@abuse.net>
<<< 550 5.7.1 Unable to relay for securitytest@abuse.net
Relay test 2
>>> RSET
<<< 250 2.0.0 Resetting
>>> MAIL FROM:<spamtest>
<<< 250 2.1.0 spamtest@domein.nl....Sender OK
Relay test 3
>>> RSET
<<< 250 2.0.0 Resetting
>>> MAIL FROM:<>
<<< 250 2.1.0 <>....Sender OK
Relay test 4
>>> RSET
<<< 250 2.0.0 Resetting
>>> MAIL FROM:<spamtest@domein.nl>
Relay test 5
>>> RSET
<<< 250 2.0.0 Resetting
>>> MAIL FROM:<spamtest@[212.238.243.11]>
<<< 250 2.1.0 spamtest@[212.238.243.11]....Sender OK
Relay test 6
>>> RSET
<<< 250 2.0.0 Resetting
>>> MAIL FROM:<spamtest@domein.nl>
>>> RCPT TO:<securitytest%abuse.net@domein.nl>
<<< 250 2.1.5 securitytest%abuse.net@domein.nl
Relay test result
Hmmn, at first glance, host appeared to accept a message for relay.
[ Voor 34% gewijzigd door Gunner op 03-05-2005 19:36 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC