Toon posts:

[DVD] Slideshow maken

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een aantal weken verschillende programma's aan het bekijken en testen om op een makkelijke en vooral zo compatible mogelijke manier een slideshow op DVD te krijgen die in elke DVD speler te bekijken is.

Ik was begonnen met een slideshow op VCD, maar dat rammelt langs alle kanten en een goed werkende cd op speler 1 werkt vaak langs geen kanten op speler 2.

Dus ben ik na enkele weken knutselen al op het punt gekomen dat een slideshow op DVD in VOB formaat the way to go is.

Laatste programma waar ik nu mee test is Photo2DVD. Dat bevalt me tot hiertoe het beste, alleen doet die er idioot lang over om een slideshowtje te maken... 2u op een Athlon64 3000+ om 400 foto's om te zetten zonder muziek of menu. Nu is het resultaat wel netjes en het werkt feilloos op de paar spelers dat ik het al getest heb.

Nu is mijn vraag eigelijk of er misschien nog andere programma's zijn die iemand me kan aanraden.

Ik heb al genoeg 'research' gedaan met verschillende programma's zelf te testen maar misschien zijn er hier mensen die perfecte resultaten hebben met nog iets heel anders.

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Ik ben zelf al een tijdje met een soortgelijk project bezig. Wat in eerste instantie een cdrommetje zou worden met wat digifoto's erop waarvan iedereen zelf kon gaan nabestellen is het project uitgegroeid tot een slideshow-DVD compleet met audiotracks en luxe menu's met easter eggs e.d.
De programma's die ik gebruik:
- Photoshop en Irfanview om alle foto's en menugraphics te klussen
- Premiere om de slideshows en animated menu's :P te maken
- TMPGEnc om het zaakje naar mpeg te converteren
- Sonic ReelDVD om de DVD samen te stellen en een image te branden
- Nero om de DVD een keer of 9 te branden voor mijn medevakantiegangers

Tussen de laatste 2 stappen ga ik waarschijnlijk nog een tussenstap doen om het zaakje passend te krijgen op 1 single layer DVD (dual layer is nog een beetje prijzig :/ )
Daarvoor ga ik Jazco2nd's Easy DVD-Rebuilder pakket gebruiken.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Verwijderd

Topicstarter
JanPedaal schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 00:02:
Ik ben zelf al een tijdje met een soortgelijk project bezig. Wat in eerste instantie een cdrommetje zou worden met wat digifoto's erop waarvan iedereen zelf kon gaan nabestellen is het project uitgegroeid tot een slideshow-DVD compleet met audiotracks en luxe menu's met easter eggs e.d.
De programma's die ik gebruik:
- Photoshop en Irfanview om alle foto's en menugraphics te klussen
- Premiere om de slideshows en animated menu's :P te maken
- TMPGEnc om het zaakje naar mpeg te converteren
- Sonic ReelDVD om de DVD samen te stellen en een image te branden
- Nero om de DVD een keer of 9 te branden voor mijn medevakantiegangers

Tussen de laatste 2 stappen ga ik waarschijnlijk nog een tussenstap doen om het zaakje passend te krijgen op 1 single layer DVD (dual layer is nog een beetje prijzig :/ )
Daarvoor ga ik Jazco2nd's Easy DVD-Rebuilder pakket gebruiken.
Woesje... Dat is een heel pak :)

Ga ik eens op het gemak bekijken :)

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

't Is inderdaad ook aardig wat gepuzzel om alles mooi op elkaar te laten aansluiten. Het is dus ook niet bepaald een goede methode als je ff snel een DVD in elkaar wil draaien. Ik heb met name voor deze methode gekozen vanwege de mogelijkheid om menu's te "pimpen": mijn hoofdmenu ( letterlijk B) ) is een groepsfoto van m'n makkers waarbij elk hoofd een knop is, en je daarmee toegang krijgt tot de foto's van die persoon. Verder wilde ik ook een verborgen menu als een soort "Easter egg" waar de foto's geplaatst gaan worden die niet voor ieder publiek geschikt zijn... ;) Alle standaardprogramma's voor foto-dvd's die ik geprobeerd heb, hadden geen enkele mogelijkheid voor custumknoppen, laat staan verborgen menu's.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:17

Caveman

whahoehaha

Probeer DVDlab-pro eens....superieur in het maken van menu's. Je moet er ff inkomen in het programma, maar als je 1x de gang hebt kun je het net zo profi maken als dvd's die zo uit de winkel komen. Op hun site staan tutorials ect.
Verborgen menu's, animated menu's pic/movie in pic/movie menu ect . allemaal mogelijk, in ieder geval kun je zowiezo een paar van de programma's die genoemd worden laten vallen...

[ Voor 30% gewijzigd door Caveman op 06-05-2005 21:40 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !