Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[2000->XP] $-shares niet meer benaderbaar / komt door Kerio?

Pagina: 1
Acties:

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Van het een op het andere moment kan ik de C$-share van een PC 'naast me' niet meer benaderen. Het ging goed, totdat de Kerio Firewall zichzelf heeft gereset waarna alles weer opnieuw ingesteld moest worden. Als ik de Kerio Firewall DISable, werken de $-shares wel naar behoren. Ik weet bijna zeker dat ik 'iets' in moet stellen in Kerio, maar wat? :?

De specs van de 2000-PC:
• Kerio Firewall
• meer specs op http://www.tweakers.net/gallery/sys/2922

De specs van de XP-PC:
• Kerio Firewall
• meer specs op http://www.tweakers.net/gallery/sys/7073

Uiteraard heb ik reeds gezocht op GoT en Google, maar ik kan het dus niet vinden.

edit:
Op beide PCs bestaat overigens dezelfde me hetzelfde wachtwoord.

[ Voor 8% gewijzigd door pven op 03-05-2005 21:04 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• doak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Zijn je Windows administrative shares. Kan je weer aanzetten door in het registry (start > run > regedit) naar:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\LanManServer\Parameters
Name: AutoShareWks for workstations
Type: REG_DWORD
Value: 1

te doen.

Wel rebooten. Mocht het niet werken dan hier nog een website: http://www.dougknox.com/xp/utils/xp_autoadminshare.htm wat ik niet getest heb natuurlijk

[ Voor 24% gewijzigd door doak op 03-05-2005 19:50 ]

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Thx! :)

Die shares doen het dus al, want als ik de firewall van Kerio uitzet dan werkt het gewoon. Jouw oplossing lijkt erop gericht te zijn om de administratieve shares aan te zetten. :?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Volgens mij blockt Kerio die ja, heb er al vaker wat over gehoord. Dit gaat over beveiliging, en daarom verplaats ik het topic naar het beveiliginsforum:
Software Algemeen > Beveiliging & Virussen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Plakkerdeplak:
code:
1
2
3
4
5
6
msrpc             135/tcp    # Microsoft RPC services
netbios-ns        137/udp    # NETBIOS Name Service
netbios-ssn       139/tcp    # NETBIOS Session Service
netbios-ssn       139/udp    # NETBIOS Session Service
microsoft-ds      445/tcp    # SMB directly over IP
microsoft-ds      445/udp    # SMB directly over IP

@TS: Je PC's zitten in hetzelfde netwerk neem ik aan uit je startpost ? (ivm windows netbios/smb over internet :X)

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Verwijderd

/me heeft ook Kerio en shares

Kerio blockt standaard alle netBIOS-connecties, die moet je voor je trusted network toestaan. Volgens mij moet het dan weer werken.

Wat ik gedaan heb is de netBIOS connecties weer in leermode zetten (vraagtkentje), en dan wachten totdat Kerio vraagt of je de verbinding wilt toestaan. Op die manier kan je expliciet op IP-nummer toestaan/blokkeren.
Pagina: 1