• Dickster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-11-2025
Ik heb sinds kort een raar probleem met mijn powershot A40.

De draaiknop, waarmee jde functie van het toestel kiest lijkt "in de war". Bijvoorbeeld:
- foto's kijken doe ik momenteel met de filmfunctie
- op de functie om foto's te kijken staat momenteel een van de functies om fotos's te maken.

Iemand enig idee of dit probleem op te lossen is?
Ik dacht zelf al aan het mogelijk opnieuw inladen van de firmware, maar daarover kon ik niks vinden.

Verwijderd

Waarschijnlijk is de schakelaar mechanisch defect, het enige dat erop zit is openmaken.....

• Dickster
Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 19:11:
Waarschijnlijk is de schakelaar mechanisch defect, het enige dat erop zit is openmaken.....
Daar was ik zelf ook al aan het denken. Iemand hier toevallig ervaring mee of tips.

Moet de hele cameran uit elkaar halen of is er ook een manier om alleen de knop te demonteren. (had al geprobeerd of ik hem er met een schroefdraaier af kon "wippen"

I

Verwijderd

inderdaad.. lijkt me duidelijk... mechanisch na de knoppe.. mayb keer laten stuiteren?? :?
alst firmware was, had je wel een error gekregen.. (had k tenminsten met me kodak cx6330) :r |:(

• Dickster
Gestuiterd was die naar mijn weten niet.

Ik heb hem maar gewoon opengedraaid, waarna ik de binnenkant van de draainkop zag.
De knop losgedraaid en (aan de buitenzijde van het toestel) in de beginstand gezet.
Het binnenwerk in de beginstand gezet.
Terug in elkaar gezet.

Resultaat: Hij werkt weer.

Had al bijna een IXUS 40 gekocht, maar zolang deze nog werkt ben ik tevreden.

Verwijderd

Das mooi :*) lef dat je dat ding lostrekt.. hele zakie daarbinnen in is enorm gevoelig _/-\o_

• Dickster
Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 17:05:
Das mooi :*) lef dat je dat ding lostrekt.. hele zakie daarbinnen in is enorm gevoelig _/-\o_
Wat heb je te verliezen met een camera als de A40. Naar de winkel brengen en laten maken was de camera volgens mij niet meer waard.

Verwijderd

Dickster schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 17:57:
[...]

Wat heb je te verliezen met een camera als de A40. Naar de winkel brengen en laten maken was de camera volgens mij niet meer waard.
Hahaha... das waar... :*)
Pagina: 1