Toon posts:

Muziek via netwerk hakkelt. via internet niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben in huis een pctje in de keuken staan om muziek mee te luisteren (met winamp) vanaf het netwerk. Nu staat daar windows 2003 op. We hebben ook wel eens internetradio opstaan en daar stottert het geluid nooit.
Maar draaien we muziek vanaf het netwerk dan stottert het geluid gewoon om de paar seconden. Waar kan dit aan liggen? Bij apparaatbeheer staan geen gele vraagtekens/uitroeptekens. De pc is zo'n hele oude PII compaq. Er zit meer dan 200 mb sdram in maar naast winamp doen we helemaal niets met dat ding.
Overigens doet alleen die keuken PC zo vreemd met muziek afspelen via het netwerk.

(nu is het wel zo dat we inloggen op die keukenpc met een gast-account met vrijwel geen rechten. maar zover ik weet heeft de administrator (huisgenoot) hetzelfde probleem)

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-05 18:30

jurma

simply connecting...

Dan zou het liggen dat het netwerk te traag is. Gaat dit via wireless? En waarom installeer je geen win2k op een oude P2, dit draait veel soepeler. Misschien ligt het daar aan.

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-05 18:50

Tux

Dan vraag ik mij af of Windows 2003 (een server os) niet een beetje overkill is voor een winamp pc'tje ;)
Misschien moet je Windows 2000 of misschien zelfs Windows 98 installeren, dan zal het denk ik een stuk beter gaan.

/spuit 11 :P

[ Voor 5% gewijzigd door Tux op 03-05-2005 17:39 ]

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Verwijderd

Topicstarter
jurma schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 17:38:
Dan zou het liggen dat het netwerk te traag is. Gaat dit via wireless? En waarom installeer je geen win2k op een oude P2, dit draait veel soepeler. Misschien ligt het daar aan.
Nee het is niet wireless. Gebruikt Win2003 veeeeeeeel meer sources dan win98 of 2000 dan? We gebruiken win2003 uit veiligheidoverwegingen/stabiliteit aangezien we ook nog wel eens puredj.com of wat dan ook voor internetradio opzetten.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2005 17:58 ]

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-05 16:37
qua beveiliging beetje overkill ja.

Het kan zijn dat je netwerkkaart en je geluidskaart hetzelfde irq gebruiken. Zodra je netwerk dan gaat werken, hakkelt je geluid en andersom, alleen mer kje dat waarschijnlijk niet.
Vooral oudere pc'tjes kunnen niet goed met irq's overweg, misschien in je bios irq binden aan het pci slot. (dus 1 aan je slot van netwerkkaart en 1 aan je slot met geluidskaart.)
Let dan wel op dat je niet een irq pakt waarop je ide poort zit, want dan is het hetzelfde verhaal zodra je harde schijf of cd-rom gaat draaien.

Verwijderd

Topicstarter
Voor zover ik weet kan je in die compaq pctjes niet in de bios komen! Dus de oplossing van Win 98 moeten we maar eens proberen. Zetten er wel een goede frewall op en virusscanner.

edit:er blijkt al 2000 op te staan

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2005 18:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Windows 98 is ook niet echt een optie aangezien we die hier niet hebben. Maar als muziek direct van het internet het wel doet en muziek vanaf het netwerk niet dan kan het toch niet aan het besturingssysteem liggen. Dat irq verhaal zal het wel zijn maarja we kunnen niet in de bios.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Is het niet gewoon zo dat de kwaliteit van internet streams veel lager ligt dan je netwerk streams / mp3'jes waardoor je proc meer moet rekenen bij hoge kwaliteit waardoor je muziek begint te stotteren. Of heb jij inet streams met 320 kbps???

Gooi er gewoon w2k op als je die wel hebt liggen. Gebruikt een stuk minder resources. Waardoor er een stuk meer tijd overblijft voor het decoden van files.
Btw dit is simpel te bekijken door gewoon even taskmanager in w2003 op te starten als je iets van het netwerk afhaalt en dan te kijken of iets je proc op 100% belasting brengt. Anders ff kijken wat je netwerkbelasting is.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zal iig niet aan het OS liggen imho. Firewall heeft er ook niks mee te maken, zolang de stream doorkomt (van welke bron dan ook) is er niks met de beveiliging aan de hand.
Ik zou het zoeken in je netwerkprotocollen en je netwerksettings. En dan met name de eerste. Kijk eens of je behalve TCP/IP nog iets anders aan hebt staan (IPX, NETbios, WINS, lookup van lmhosts etc.) en zet die eens uit. heeft bij mij al vaak netwerkproblemen opgelost.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1